Τη δημιουργία ενός δημόσιου κοινωνικού φορέα, με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης, των τοπικών κοινωνιών, αλλά και εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών, που θα επανεξετάσει σε νέα βάση και σχεδιασμό το ακτοπλοϊκό δίκτυο, αλλά και γενικότερα το συγκοινωνιακό δίκτυο των νησιών αναφορικά με το αεροπλάνο, αλλά και το λεωφορείο, προτείνει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Όπως εξηγεί η κ. Καλογερή, αυτός ο φορέας θα έχει ως στόχο να επανεξετάσει προτάσεις που αφορούν στα συγκοινωνιακά δίκτυα των νησιών και που μπορεί να υπάρχουν ήδη κατατεθειμένες στα επιμελητήρια των νησιών ή στους δήμους, με στόχο την καλυτέρευση του ακτοπλοϊκού και του αεροπορικού δικτύου, καθώς και των αστικών συγκοινωνιών, με γνώμονα πάντα την εξυπηρέτηση του χρήστη.
Οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο σε αυτό, καθώς είναι και οι κύριοι χρήστες, δηλώνει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ δεν αποκλείει τη δημιουργία εταιρειών λαϊκής βάσης στην ακτοπλοΐα, με κοινοπρακτικά σχήματα και με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Όπως δηλώνει, μπορούν να εξασφαλιστούν ευρωπαϊκά κονδύλια για τη δημιουργία εταιρειών λαϊκής βάσης, προκειμένου να δίνεται στην τοπική αυτοδιοίκηση η δυνατότητα να ναυλώσει, να αγοράσει ή και να χτίσει δικά της πλοία.
Σε ερώτηση για το γεγονός ότι κάποιες εταιρείες λαϊκής βάσης που δημιουργήθηκαν στο παρελθόν αποδείχθηκαν αποτυχημένα μοντέλα, η Αγνή Καλογερή δηλώνει ότι μπορεί να υπήρξαν αποτυχημένες προσπάθειες, αλλά τώρα μπορεί να δουλέψει σε διαφορετική βάση το συγκεκριμένο θέμα με διασφάλιση της διαφάνειας.
Η βουλευτής αναφέρει επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επεξεργάζεται ήδη πρόταση για το θέμα της ακτοπλοΐας, αλλά και γενικότερα των συγκοινωνιών, καθώς πλέον έχουν αλλάξει οι ανάγκες, τόσο οι οικονομικές, όσο και οι κοινωνικές.