Σε μία ακόμα κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης εξελίχθηκε η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που χειρίζεται ζητήματα Εφοδιαστικής (σχεδιασµός, υλοποίηση και έλεγχος της ροής αγαθών και εμπορευμάτων).
Η αξιωματική αντιπολίτευση, δια του κοινοβουλευτικού της εκπροσώπου Θοδωρή Δρίτσα, έκανε λόγο για “κυβέρνηση της καταστροφής” και αντέτεινε πως το νομοσχέδιο, όπως και όλα τα κυβερνητικά νομοσχέδια, “ανταποκρίνεται στις ανάγκες του πιο ισχυρού τμήματος της μονοπωλιοποιημένης αγοράς”: “Για την Αριστερά, η ανάπτυξη δεν ταυτίζεται με την κερδοφορία. Τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, μπορεί να έχουν “κερδοφορία”. Για ποιον όμως; Η μικρή προβλήτα που απέμεινε για το Δημόσιο στον ΟΛΠ, έχει ακόμα κίνηση γιατί ο Πειραιάς είναι φιλέτο. Το Δημόσιο όμως έχει δεσμευτεί έναντι της COSCO να μην αναπτύξει ανταγωνιστική δραστηριότητα”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.
“Είναι λογικό να μην καταλαβαίνετε από λεφτά, γιατί είστε κομμουνιστές”, απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ ο Άδωνις Γεωργιάδης. “Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει ιδιωτικά τα κέρδη και τις επιχειρήσεις, αυτοί θέλουν σοσιαλιστικού τύπου ανάπτυξη, αλλά και να παραμείνουν στην ΕΕ και στο ευρώ. Η Ευρώπη περιμένει τον κ. Λαφαζάνη να μαζέψει τα λεφτά της Ευρώπης, να τα φέρει εδώ να τα φάμε! Και θα μας πάρουν και στο τέλος και ένα γλυφιτζούρι για δώρο!”, σχολίασε ειρωνικά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ.
Αντίστοιχες θέσεις, αν και σε άλλο ύφος, εξέφρασε στην ομιλία του και ο πρώην υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, υπό την εποπτεία του οποίου συντάχθηκε και το νομοσχέδιο. “Τα “λεφτά υπάρχουν” του ΣΥΡΙΖΑ, θα μας οδηγήσουν εκεί που μας οδήγησαν και τα “λεφτά υπάρχουν” το 2009. Την ώρα που η Ελλάδα ετοιμάζεται να γίνει μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα, ο ΣΥΡΙΖΑ και η πολιτική του δεν είναι τίποτε άλλο παρά το χειρότερο μνημόνιο”, υποστήριξε στην ομιλία του ο πρώην υπουργός.
Το νομοσχέδιο για την Εφοδιαστική υπερψηφίστηκε επί της αρχής από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τη Δημοκρατική Αριστερά, έστω και με επιμέρους ενστάσεις για την “ελλιπή περιβαλλοντική προστασία” και την “έλλειψη ενός συνολικού σχεδιασμού”, αιτίες που επικαλέστηκαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες για να το καταψηφίσουν. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν και οι ανεξάρτητοι βουλευτές, που εκπροσωπήθηκαν από τον Γ. Κασαπίδη.
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΚΚΕ, επισημαίνοντας συν τοις άλλοις πως δίνει στις εταιρείες logistics το δικαίωμα να διακινούν προϊόντα και να διατηρούν αποθήκες. Το αποτέλεσμα θα είναι “χιλιάδες απολύσεις” οδηγών και προσωπικού, “εκτός και αν οι απολυμένοι πάνε να δουλέψουν στις εταιρείες εφοδιαστικής με αποδοχές 586 ευρώ”, είπε ο βουλευτής του κόμματος Χρήστος Κατσώτης.
“Το νομοσχέδιο θα πλήξει χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οικογένειες, αφού τον πρώτο λόγο στα θέματα εφοδιαστικής θα τον έχουν ιδιωτικά και κυρίως ξένα ιδιωτικά συμφέροντα”, παρατήρησε ο αγορητής της Χρυσής Αυγής, Δ. Κουκούτσης.