Σφοδρή σύγκρουση έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και το ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή μία ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην οποία καταγγέλλει “διαρκές-διαχρονικό πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό σκάνδαλο λειτουργίας και επιδότησης του ΟΑΣΘ".
“Ενώ εκκρεμούν τα αποτελέσματα εισαγγελικής έρευνας για τα πρόσφατα στοιχεία της αδιαφανούς, τουλάχιστον, διαχείρισης από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και ενώ η επιδότηση του ΟΑΣΘ είναι τετραπλάσια απ' αυτήν του αντίστοιχου φορέα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, η κυβέρνηση σπεύδει να ικανοποιήσει τα αιτήματα του ΟΑΣΘ 'υποκύπτοντας' στους εκβιασμούς που ασκεί με μεθοδικό τρόπο το τελευταίο διάστημα η διοίκηση του ιδιωτικού οργανισμού, με θύμα τους χειμαζόμενους από τη μνημονιακή πολιτική, πολίτες της Θεσσαλονίκης" αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι επιβραβεύει και διατηρεί "το αμαρτωλό καθεστώς της μονοπωλιακής, σκανδαλωδώς προνομιακής και ανεξέλεγκτης διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων να αναπληρώνει τη μείωση της κρατικής επιδότησης των διασφαλισμένων κερδών των μετόχων του ΟΑΣΘ".
Πιο συγκεκριμένα, σημειώνει ότι η κυβέρνηση χαρίζει στον ΟΑΣΘ 120,7 εκατομμύρια ευρώ, για υποτιθέμενες "οικονομικές εκκρεμότητες" των ετών 2010-2013, οι οποίες δεν κατονομάζονται, ενώ σχολιάζει πως μολονότι ο ΟΑΣΘ είναι η μόνη επιχείρηση που έχει διασφαλισμένα τα κέρδη της σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, θρασύτατα αυξάνει το εισιτήριο, επιβαρύνοντας του χειμαζόμενους Θεσσαλονικείς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία να αποσύρουν τις δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) που συνυπέγραψαν για τον ΟΑΣΘ και τονίζει: "Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ανεχτεί αυξήσεις εισιτηρίων και θα σταθεί στο πλευρό των πολιτών που θα αντισταθούν στη νέα ληστεία του ΟΑΣΘ και της κυβέρνησης. Το 'καθεστώς' ΟΑΣΘ πρέπει άμεσα να λάβει τέλος. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν ανάγκη από ένα δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών, επιχορηγούμενο γενναία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να παρέχει αξιόπιστες, ποιοτικές και φτηνές υπηρεσίες με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες".
Απαντώντας, το υπουργείο Μεταφορών τονίζει πως “είναι τόσο ακατανόητο το μένος του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, των εργαζομένων σε αυτόν, αλλά και των Θεσσαλονικέων πολιτών, που προσπαθεί με ψευδή στοιχεία να αμαυρώσει μια επιτυχή συμφωνία που έγινε προς όφελος του επιβατικού κοινού αλλά και του κρατικού προϋπολογισμού”.
Σε ό,τι αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ πως η κυβέρνηση χαρίζει 120,7 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για “υποτιθέμενες εκκρεμότητες των ετών 2010- 2013”, το υπουργείο απαντά πως “οι υποτιθέμενες εκκρεμότητες” αναφέρονται σε τελεσίδικες αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου, οι οποίες επιδίκασαν το ποσό των 50 εκατ. ευρώ για τα έτη 2010-2011 και αφορούσαν σε επιδότηση του κράτους προκειμένου οι πολίτες να μετακινούνται με εισιτήριο ύψους 0,80 ευρώ ακόμη και σε απόσταση 80 χιλιομέτρων.
“Τα ποσά των δικαστικών αποφάσεων το κράτος είναι υποχρεωμένο να τα καταβάλλει, εκτός αν ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με το σχίσιμο του Μνημονίου υπόσχεται να σχίσει και τις Δικαστικές αποφάσεις”, αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Μεταφορών.
Παράλληλα, επισημαίνει πως ο ΣΥΡΙΖΑ επιμελώς αποκρύπτει ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επέρχεται μείωση του βάρους του Κρατικού Προϋπολογισμού ύψους 250 εκατ. ευρώ για την τριετία 2014- 2017, ποσά τα οποία θα επιβάρυναν όλους τους φορολογουμένους. Ειδικότερα, όπως αναφέρει, “από 120-135 εκατ. ετησίως που επιδοτείτο ο ΟΑΣΘ, η επιδότηση μετά τη νέα ρύθμιση διαμορφώνεται στα 47,105 εκατ. ευρώ για το 2015, 41,6 εκατ. ευρώ για το 2016 και 39,01 εκατ. ευρώ για το 2017, ενώ το εισιτήριο για τους Θεσσαλονικείς εξορθολογίζεται και διαμορφώνεται στο μικρότερο δυνατό ύψος που κρίθηκε απολύτως αναγκαίο (από 0,80 σε 1 ευρώ), τιμή πολύ μικρότερη από αυτή των Αθηνών, δηλαδή των δημόσιων συγκοινωνιών υπέρ των οποίων τόσο υπερθεματίζει ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και όλων των άλλων πόλεων της χώρας”.
Επίσης, το υπουργείο προσθέτει πως “ο ΣΥΡΙΖΑ αποκρύπτει επιμελώς ότι για 3 ή 4 ακυρώσεις το ύψος του εισιτηρίου στη Θεσσαλονίκη διαμορφώνεται στα 0,50 ευρώ, ότι οι μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών παραμένουν σταθερές, ενώ οι τριμηνιαίες και οι ετήσιες μειώνονται. Επιμελώς ακόμη αποκρύπτει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι με τις υπογραφείσες ΚΥΑ γίνεται για πρώτη φορά περικοπή όλων των δαπανών της λειτουργίας του ΟΑΣΘ συμπεριλαμβανομένων και των δαπανών του προσωπικού, μειώνεται το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων, και επιπλέον υποχρεώνονται οι μέτοχοι αφενός μεν να αποποιηθούν του δικαιώματος προσφυγής στα Διαιτητικά Δικαστήρια αφετέρου αναλαμβάνουν να καλύψουν από το επιχειρηματικό τους κέρδος τις όποιες αποκλίσεις διαπιστωθούν από το πρόγραμμα εξυγίανσης”.
“Δυστυχώς όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ μόνο για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δεν ενδιαφέρεται. Και αυτό το λέει καθαρά στην ανακοίνωσή του. Θέλει να κρατικοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες γιατί κάποιοι από τους παλαιούς συνδικαλιστές του κόμματός του, ονειρεύονται τις παλιές εποχές με τα πάρτυ στις αστικές συγκοινωνίες. Δυστυχώς όμως γι' αυτούς οι εποχές αυτές πέρασαν ανεπιστρεπτί. Τέλος, θέλουμε να πληροφορήσουμε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι το Υπουργείο δεν έχει λάβει γνώση για εισαγγελική έρευνα για τον ΟΑΣΘ. Εάν όμως αυτή διεξάγεται, αυτό είναι δουλειά της Δικαιοσύνης, η οποία απερίσπαστη κάνει την δουλειά της”, επισημαίνει το υπουργείο.
“Για εμάς, το μεγαλύτερο πρόβλημα που λύσαμε ήταν ότι από τον Αύγουστο που υπεγράφησαν οι δύο αποφάσεις, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης μπορούν και κινούνται ελεύθερα, χωρίς το άγχος της μη ύπαρξης αστικής συγκοινωνίας, οι δε επαγγελματικοί φορείς της Πόλης (Επιμελητήρια, Δήμοι, Επαγγελματικές Οργανώσεις κλπ) ανακουφίστηκαν με την λύση του προβλήματος της μετακίνησης των πολιτών. Ο μόνος που δεν ευχαριστήθηκε είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Πραγματικά λυπούμαστε γι αυτόν και την παρέα του”, καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.