Το ποσό των 7 δισ. Ευρώ ζητάει η Ελλάδα, μέσω του Διεθνούς Διοικητικού Δικαστηρίου για τα υποβρύχια που έχουν μείνει αγκυροβολημένα στον Σκαραμαγκά.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της βρετανικής Telegraph το ελληνικό δημόσιο απαιτεί από τη γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems και την αραβική Abu Dhabi Mar, το ποσό των επτά δισ. ευρώ για την καθυστέρηση παράδοσης των τεσσάρων υποβρυχίων που οδήγησαν τον Άκη Τσοχατζόπουλο στη φυλακή.
Όπως αναφέρεται στο συνοδευτικό έγγραφο -διακοσίων σελίδων- η Ελλάδα επικαλείται πως διακυβεύτηκε η γεωστρατηγική θέση της λόγω αυτής της καθυστέρησης, ενώ υπονομεύθηκε η θέση της στο ΝΑΤΟ.
Τα εν λόγω υποβρύχια βρίσκονται ακόμα στο ναυπηγείο, 15 χρόνια μετά τη σύναψη της συμφωνίας και τώρα λέγεται πως σύντομα θα πραγματοποιήσουν μια πρώτη θαλάσσια δοκιμή, δίχως όμως να έχει οριστεί και ο χρόνος που θα γίνει.
Η Telegraph επικαλείται καλά πληροφορημένη πηγή που λέει πως το θέμα είναι τόσο ευαίσθητο που η Ελλάδα θα μπορούσε να ζητήσει και περισσότερα χρήματα από τους Γερμανούς και τους Άραβες. Και τούτο διότι τα υποβρύχια σχετίζονται άμεσα με τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας, τη θέση της στο ΝΑΤΟ, αλλά και την ΑΟΖ.
Η εφημερίδα σημειώνει ότι οι ελληνικές αμυντικές δαπάνες πριν από την κρίση έχουν προκαλέσει αντιδράσεις και η υπόθεση των υποβρυχίων έχει φτάσει να συμβολίζει τη σπατάλη. Η χώρα μας -σημειώνει- ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας οπλικών συστημάτων στην Ευρώπη, δαπανώντας 4% του ΑΕΠ σε εξοπλισμούς. «Διαθέτει 1.300 άρματα μάχης -περισσότερα από τα διπλάσια σε σχέση με τη Βρετανία» προσθέτει.
Η «αμφιλεγόμενη συμφωνία» για τα υποβρύχια, συμπληρώνει η Telegraph, οδήγησε στην ποινική δίωξη ενός υπουργού Αμυνας (του Ακη Τσοχατζόπουλου) και στην παραίτηση ενός ανώτερου αξιωματούχου του Πολεμικού Ναυτικού.