Η ερώτηση, που κατέθεσαν χθες προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, 41 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι ζητούν να επανέλθει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης στον πρότερο, μειωμένο συντελεστή, φαίνεται ότι έχει υποστηρικτή και εντός του οικονομικού επιτελείου. Κι αυτό, γιατί μία ημέρα πριν, στο Βήμα της Κυριακής, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε ότι "η λελογισμένη μείωση του ΕΦΚ θα μπορούσε να αυξήσει την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης... θα είχε θετικές επιδράσεις στο περιβάλλον και στην υγεία, ενώ θα αύξανε και τα δημόσια έσοδα".
Ο κύριος Σταϊκούρας δεν παρέλειψε, μάλιστα, να προσθέσει ότι "δυστυχώς, οι εταίροι δεν πείσθηκαν, γιατί θεώρησαν ότι η περυσινή χειμερινή περίοδος δεν υπήρξε αντιπροσωπευτική λόγω των πολύ ήπιων καιρικών συνθηκών, ενώ η τρόικα ίσως να μην ήταν έτοιμη να δεχθεί και τρίτη μείωση φορολογικών συντελεστών μέσα στο ίδιο έτος μετά τη μείωση του ΕΕΤΑ (σημ. χαράτσι ΔΕΗ) κατά 15% και του ΦΠΑ εστίασης".
Θυμίζουμε ότι o αναπληρωτής τσάρος της οικονομίας είχε ταχθεί από την πρώτη στιγμή υπέρ της διατύπωσης του σχετικού αιτήματος της Αθήνας προς τους δανειστές, με το Γιάννη Στουρνάρα να μην πείθεται για την αναγκαιότητα του μέτρου.
Οι δύο αυτές κινήσεις των τελευταίων εικοσιτετραώρων προκάλεσαν σενάρια για το αν υπάρχει σκέψη στην κυβέρνηση να ικανοποιήσει αυτό το αίτημα. Όπως, πάντως, διέρρεαν από το πρωθυπουργικό γραφείο, δεν υπάρχει τέτοιο θέμα αυτή την περίοδο, χωρίς να αποκλείεται η επανεξέτασή του στους επόμενους μήνες.
Ταυτόχρονα, συνεργάτες του Γιάννη Στουρνάρα κάθε άλλο παρά θετικά είδαν αυτή την τοποθέτηση του αναπληρωτή υπουργού, καθώς θεωρούν ότι στοχοποιεί τον υπουργό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι 41 βουλευτές (προερχόμενοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία από την επαρχία) αναφέρουν στο κείμενό τους μελέτη του ΙΟΒΕ - γενικός διευθυντής του οποίου ήταν ο κ. Στουρνάρας πριν αναλάβει το χαρτοφυλάκιο του Οικονομικών) -, η οποία παρουσιάζει την αναποτελεσματικότητα στα έσοδα της αύξησης του φόρου στο πετρέλαιο.
Διαβάστε ακόμα : Απώλειες 1,1 δισ. ευρώ από τους φόρους καυσίμων μέσα σε 2 χρόνια