Στην αντεπίθεση πέρασε για το θέμα των αυξήσεων στα διόδια ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, κατηγορώντας για λαϊκισμό όσους μίλησαν για νέες αυξήσεις και υποστηρίζοντας πως “δεν υπάρχει καμία καινούργια πρόβλεψη για αύξηση των διοδίων. Καμία απολύτως”.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, η μόνη νέα πρόβλεψη που περιελήφθη στη συμφωνία για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων είναι αυτή η οποία με διάταξη υποχρεώνει τον παραχωρησιούχο να φέρει σχέδιο εγκεκριμένο και από τις τράπεζες για την εφαρμογή αναλογικών υβριδικών διοδίων, “διότι είναι άδικο να μην υπάρχει τέτοιο σύστημα”.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης διαβεβαίωσε τους βουλευτές ότι δεν αυξάνονται τα διόδια:
- στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, “δε θα γίνει καμία αύξηση ούτε τώρα ούτε ποτέ”,
- στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός- Κλειδί,
- στο κομμάτι Καμένα Βούρλα-Ράχες και
- στον Ε65, γιατί υπάρχει ένα διόδιο στις Θερμοπύλες.
“Η μόνη αύξηση διοδίων”, είπε ο υπουργός, “και αυτό διότι έχει προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση, είναι στο τμήμα από Αφίδνες-Καμένα Βούρλα. Όμως, επειδή το πρόβλημα έχει να κάνει με τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής, θα διασφαλιστεί ότι ο συχνός χρήστης θα έχει έκπτωση 50%. Επίσης, η έκπτωση στο Αιγίνιο θα φθάνει το 80% για τους συχνούς χρήστες”.
Ο υπουργός Υποδομών δεσμεύτηκε ακόμα ότι στον δρόμο Κόρινθος-Πάτρα θα υπάρξουν άμεσα μειώσεις 20% στα διόδια και για τους αναλογικούς χρήστες η έκπτωση θα είναι επιπλέον 10%.
“Άφησα όλη αυτήν τη σπέκουλα που έγινε όλες αυτές τις μέρες για τις αυξήσεις στα διόδια για να φανεί πού πάει το πράγμα. Σας άφησα να κάνετε λαϊκισμό, αλλά το ψέμα έχει κοντά πόδια”, σχολίασε ο υπουργός για το ζήτημα που κυριαρχεί στη δημόσια συζήτηση.
Στην καταγγελία βουλευτών ότι οι παραχωρησιούχοι εισέπρατταν τα διόδια αν και τα έργα είχαν “παγώσει”, ο κ. Χρυσοχοΐδης εξήγησε ότι υπήρχε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο μπορεί να εκχωρεί το δικαίωμα είσπραξης σε ιδιώτη, και επεσήμανε ότι η σύμβαση ήταν σε ισχύ, δεν την κατήγγειλε το Δημόσιο, “όλοι αυτοί συντηρούσαν δρόμους, και κάποιοι κατασκεύαζαν δρόμους έστω και με αργούς ρυθμούς” και “παύση της είσπραξης θα οδηγούσε σε καταγγελία της σύμβασης από την άλλη μεριά”. Ενημέρωσε επίσης ότι όλα τα έσοδα πήγαν σε δαπάνες και όχι στην τσέπη κάποιου παραχωρησιούχου.
Για το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι θα είναι δημόσιο έργο και πως “το υπουργείο περιμένει ακόμη κάποιες μελέτες”. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 390 εκατομμύρια ευρώ, θα προχωρήσει η κατασκευή του και στόχος είναι το καλοκαίρι να αρχίσουν να δουλεύουν οι εργολάβοι. Επειδή μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες υπήρξαν σοβαρές ενστάσεις από βουλευτές για το ενδεχόμενο να μην προχωρήσει το έργο, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι το Τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα είναι ένα βασανισμένο έργο που εξαιρείται από τη διαπραγμάτευση, αλλά πρέπει να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και είναι εξασφαλισμένες οι πιστώσεις. Γι’ αυτό κάλεσε τους βουλευτές να καταθέσουν νομοτεχνικές βελτιώσεις, ώστε να γίνει περισσότερο σαφές στον κυρωτικό νόμο που υποχρεώνει το δημόσιο να προκηρύξει το έργο άμεσα.
Το νομοσχέδιο για την επανεκκίνηση των έργων ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και αναμένεται να ψηφιστεί στην Ολομέλεια έως τις 15 Δεκεμβρίου.