Να “μαλακώσει” την εικόνα της και να μεταβάλει τη ρητορική της εν όψει ευρωεκλογών επιχειρεί η Χρυσή Αυγή, όπως παρατηρεί σε άρθρο της που δημοσιεύεται στον Guardian η ανταποκρίτρια της βρετανικής εφημερίδας στην Αθήνα, Helena Smith.
Όπως σχολιάζει η αρθρογράφος, αναφερόμενη στο ευρωψηφοδέλτιο της παράταξης, όπου συμμετέχουν καθηγητές πανεπιστημίου, δικηγόροι, χειρουργοί και επιχειρηματίες, η Χρυσή Αυγή αντικαθιστά τις μπότες με κοστούμια και επιστρατεύει επαγγελματίες της μεσαίας τάξης σε μία προσπάθεια να διευρύνει την επιρροή της.
Η αρθρογράφος κάνει αναφορά στα υψηλά ποσοστά του Ηλία Κασιδιάρη στο δήμο Αθηναίων. “Στο Κολωνάκι, ένα ακριβό σημείο της Αθήνας με ακριβοθώρητες μπουτίκ, όπου οι γυναίκες περπατούν με μικρά σκυλάκια και νεαροί άνδρες ντυμένοι με ρούχα γνωστών σχεδιαστών ξεχύνονται από καφετέριες και μπαρ, οι εξτρεμιστές πήραν το 13,7% των ψήφων”, σημειώνει.
Ωστόσο, υπογραμμίζει, για όσους παρακολουθούν από παλιά την πορεία της Χρυσής Αυγής, η “μεταμόρφωσή” της δεν αποτελεί έκπληξη. “Ο Μιχαλολιάκος, δεδηλωμένος θαυμαστής της στρατιωτικής χούντας που κυβέρνησε την Ελλάδα για επτά χρόνια, παλιότερα είχε αφήσει να εννοηθεί ότι η ελληνική ακροδεξιά θα κατέφευγε σε τακτικές “δούρειου ίππου”, υποστηρίζει, και παραπέμπει σε ένα άρθρο του Νίκου Μιχαλολιάκου που δημοσιεύθηκε το 2007 στο περιοδικό “Χρυσή Αυγή”, και στο οποίο έγραφε: “Θα εμφανιστούμε ως τα καλά παιδιά. Θα χρησιμοποιήσουμε το πολιτικό σύστημα, αλλά ο στόχος μας θα είναι να το χρησιμοποιήσουμε ως δούρειο ίππο για να κατακτήσουμε το σύστημα [...] όπως ακριβώς έκανε ο Οδυσσέας όταν μακέλεψε τους Τρώες”.