Είναι προπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματος Οικονομικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) και στα 22 τους χρόνια απέδειξαν ότι η φαντασία που χαρακτηρίζει την ηλικία τους μπορεί να "δέσει" σε πλήρη αρμονία με την επιχειρηματικότητα. Πώς; Αναπτύσσοντας τον εξελιγμένο πλοηγό easy.Traffic, μια εφαρμογή που καθοδηγεί τους πολίτες να βρίσκουν τον προορισμό τους, χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Με την παραπάνω επιχειρηματική ιδέα, οι επτά φίλοι κατάφεραν, πέρα από την υλοποίηση του δικού τους οράματος να αποσπάσουν το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο πλαίσιο του μαθήματος Επιχειρηματικότητα τού τμήματος Οικονομικών Σπουδών του ΔΠΘ (σ.σ. η εκδήλωση διοργανώνεται τα τελευταία έξι χρόνια και την τελευταία πενταετία συμμετέχει στις βραβεύσεις, δίνοντας χρηματικά έπαθλα η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης).
"Καθόμασταν σε ένα σαλόνι και η ιδέα ήρθε ξαφνικά" εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ευθύμης Παντελίδης, μέλος της ομάδας που απέσπασε το βραβείο, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 900 ευρώ. Πρόκειται, συνέχισε, για έναν πλοηγό ο οποίος προωθείται μέσω εφαρμογών (applications) σε "έξυπνα" κινητά τηλέφωνα (smartphones) και τάμπλετς, με το σκεπτικό ότι όλο και περισσότεροι τα χρησιμοποιούν.
Ο πλοηγός απευθύνεται κυρίως στους τουρίστες και στόχος είναι να εφαρμοστεί πρώτα απ' όλα στην Ελλάδα για να δίνει λύσεις στα όποια προβλήματα μετακίνησης ενδέχεται να έχουν οι επισκέπτες.
Εξηγώντας τη λειτουργία του πλοηγού, ο Ευθύμης Παντελίδης σημείωσε ότι ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να προσθέσει τη διαδρομή που επιθυμεί από τον τόπο αναχώρησης μέχρι τον τελικό προορισμό του και να βρει όλα τα διαθέσιμα μεταφορικά μέσα, το κόστος μετακίνησης, τις ώρες που απαιτούνται για τη μετάβαση στον προορισμό τους, καθώς και τις διαδρομές που μπορούν να επιλέξουν.
Από τη στιγμή που "γεννήθηκε" η ιδέα και έπειτα, η ομάδα των φοιτητών έπιασε δουλειά και επί 2,5 μήνες εργαζόταν για να "στήσει" το business plan και τον πλοηγό. Μάλιστα, το κύριο κομμάτι της έρευνας ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η απόδοση του πλοηγού έχει γίνει σε τουριστικές περιοχές, κυρίως από Αθήνα (λόγω πληθυσμού ο οποίος καταλήγει εκεί) και επεκτείνεται σε κάποια νησιά, όπως Κρήτη, αλλά και τη Θεσσαλονίκη.
Οι φοιτητές καλούνται να βρουν πρωτότυπες, καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και από εκεί και έπειτα να αναπτύξουν ένα business plan για να χρηματοδοτηθούν, δήλωσε, από την πλευρά του, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο Περικλής Γκόγκας, επίκουρος καθηγητής του τμήματος και διδάσκων του μαθήματος της Επιχειρηματικότητας.
Ο ίδιος, μαζί με τη βοηθό του στο μάθημα, Ευθυμία Χρυσανθίδου, υποψήφια διδάκτορα, στο πλαίσιο του διαγωνισμού έχουν δει πολλές ιδέες νέων παιδιών να κατοχυρώνονται ως πατέντες και άλλες, να γίνονται η "μαγιά" για τη δημιουργία επιχείρησης από τους ίδιους τους φοιτητές.
Μια άλλη χαρακτηριστική "περίπτωση" καινοτόμου επιχειρηματικής ιδέας είναι ένα γιλέκο για μοτοσικλετιστές, το οποίο φέρει φωτισμό (λαμπάκια λεντ) για να είναι -μεταξύ άλλων- πιο ευδιάκριτο από τους οδηγούς. Οι φοιτητές που είχαν τη συγκεκριμένη ιδέα κατάφεραν και πήραν την πατέντα.
Οι ιδέες που "κατεβάζει" ο νους των φοιτητών είναι δημιουργικές και συνάμα βιώσιμες και παράλληλα αποτελούν τη βάση για την ενίσχυση του "ενστίκτου" της επιχειρηματικότητας των ίδιων των νέων.
Οι φοιτητές, πρόσθεσε ο κ. Γκόγκας, προσπαθούν να βασιστούν στις δυνάμεις τους και το αξιοσημείωτο είναι ότι, μετά την κρίση, το ενδιαφέρον των παιδιών είναι ακόμα μεγαλύτερο. "Ενώ θα περιμέναμε ότι θα ήταν απογοητευμένοι, οι νέοι άνθρωποι έχουν κίνητρο, ενεργοποιούνται σε τέτοιες περιπτώσεις, υποσυνείδητα ή ασυνείδητα καταλαβαίνουν ότι αυτή είναι η νέα γενιά που θα μας βγάλει από την κρίση" ανέφερε χαρακτηριστικά.