Ο Πειραιάς αλλάζει με έργα κι όχι με λόγια, δηλώνει στην συνέντευξη του στο newsbeast.gr ο Βασίλης Μιχαλολιάκος σημειώνοντας ότι στο πρώτο λιμάνι της χώρας έπρεπε πρώτα να γίνουν τα αυτονόητα, για τα οποία τον κατηγορούν οι αντίπαλοι στην διεκδίκηση του δήμου, ώστε να δημιουργηθούν οι υποδομές για μια δυναμική ανάπτυξη που αυτή τη στιγμή, όπως σημειώνει είναι και σχεδιασμένη και δρομολογημένη με συγκεκριμένες παρεμβάσεις.
- Κύριε Μιχαλολιάκο ένα από τα προεκλογικά επιχειρήματα των αντιπάλων σας στην διεκδίκηση του δήμου είναι ότι αυτά που κάνατε 3,5 χρόνια ήταν απλώς αυτονόητα.
Κάποιοι επιλέγουν την προεκλογική περίοδο για να υποτιμήσουν την νοημοσύνη του Πειραϊκού λαού. Οι πειραιώτες όμως γνωρίζουν τι παρέλαβα πριν από τριάμισι χρόνια. Παρέλαβα μια πόλη που την έπνιγαν κυριολεκτικά τα σκουπίδια. Όλες οι υποδομές της πόλης, πράσινο, πάρκα, παιδικές χαρές είχαν μείνει ασυντήρητες. Η πόλη ήταν σε κατάρρευση μαζί με το ηθικό των Πειραιωτών. Κανένα έργο δεν εκτελείτο και καμία μελέτη έργου δεν είχε εκπονηθεί. Το χρέος των 150 εκατομμυρίων ευρώ με 15 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμα και τους εργαζόμενους του Δήμου απλήρωτους επί μήνες, είχαν υποθηκεύσει κάθε ελπίδα για το μέλλον του Πειραιά. Όλοι αυτοί που μιλούν για «αυτονόητα» καλύπτοντας τις προσωπικές τους ενοχές, σήμερα συνασπίζονται σε αντίπαλο συνδυασμό. Όμως οι πολίτες το γνωρίζουν και τους γνωρίζουν.
Το μεγαλύτερό μας επίτευγμα πάντως ήταν η δημιουργία της συμμαχίας, Δημοτικής Αρχής Εργαζομένων και Δημοτών. Εμπνεύσαμε την ελπίδα, ότι η ζοφερή κατάσταση μπορεί να ανατραπεί αν συμπράξουμε όλοι σε μια αναγεννητική προσπάθεια. Έτσι καταφέραμε να καθαρίσουμε τον Πειραιά μέσα σε ένα μήνα. Προσθέσαμε στη συνέχεια στο στόλο αποκομιδής 21 νέα οχήματα με δαπάνη μάλιστα που αυτοχρηματοδοτήθηκε από την πάταξη της σπατάλης σε καύσιμα και ανταλλακτικά. Μεταφέραμε τον ΟΚΑΝΑ από το κέντρο της πόλης στο νοσοκομείο και το απαλλάξαμε από το αλισβερίσι των εξαρτημένων. Απαλλάξαμε την πόλη από την διαπλοκή την παρανομία και την αταξία, που συνδεόταν με το Κυριακάτικο παζάρι και το παρεμπόριο. Η πόλη ανέπνευσε και επιδοθήκαμε σε έργα πνοής.
- Ο Πειραιάς όμως απέχει από το να είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι. Δηλαδή το δυναμικά πρώτο λιμάνι της χώρας.
Κανένας δεν έχει μαγικό ραβδί κι όποιος το υποστηρίζει απλώς κοροϊδεύει τους πολίτες. Για να αποκτήσει ο Πειραιάς και πάλι την αίγλη του, για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για να κρατήσει τους ξένους επισκέπτες και μέσα στη πόλη πρέπει να αποκτήσει υποδομές .Τα αυτονόητα δηλαδή, τα οποία όμως δεν είχε. Εμείς ξεκινήσαμε μεθοδικά από τις βασικές υποδομές .Καταρχάς εξυγιάναμε τα Οικονομικά του Δήμου, που τον οδηγούσαν στην κατάρρευση και την ασφυξία. Ζητήσαμε μάλιστα διαχειριστικό έλεγχο σε βάθος δεκαετίας συμπεριλαμβανομένης της δικής θητείας. Να σημειώσετε ότι αυτό έχει ενοχλήσει πολύ. Μετεγκαταστήσαμε υπηρεσίες του Δήμου σε ιδιόκτητα κτήρια εξοικονομώντας αρκετά χρήματα.
Λύσαμε μετά από 43 χρόνια την εκκρεμότητα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της Ραλλείου και ανακτήσαμε 100 στρέμματα στο σχιστό που είχαν καταπατηθεί. Επαναλειτουργήσαμε το διαμάντι του Πειραιά, το Δημοτικό μας Θέατρο. Αναπλάσαμε 11 πλατείες ενισχύοντας την κοινωνική αλλά και εμπορική ζωή της πόλης. Δημιουργήσαμε 4 νέα πάρκα. Φυτέψαμε χιλιάδες δένδρα...
- Ο Πειραιάς όμως μαστίζεται από την ανεργία με πολύ υψηλά ποσοστά μακροχρόνια πλέον ανέργων ,με αστέγους και νεόπτωχους....
Αναπτύξαμε δραστήρια και αποτελεσματική κοινωνική πολιτική, σεβόμενοι την αξιοπρέπεια των αδύνατων συμπολιτών μας. Μακριά από ουρές και κάμερες. Σήμερα στον Πειραιά λειτουργούν δημοτικά ιατρεία, κοινωνικό φαρμακείο, όλοι έχουν ένα κρεβάτι να κοιμηθούν, ένα πιάτο να φάνε, γιατρό και φάρμακα. Επίσης όλα τα παιδιά βρήκαν θέση στους Παιδικούς Σταθμούς μας. Όμως το θέμα δεν είναι να παρεμβαίνει κανείς δίνοντας φαί και προσωρινή στέγη. Το θέμα είναι να λύνει το πρόβλημα ουσιαστικά .Τα σισίτια είναι αναγκαία αλλά δεν είναι λύση .
Λύση είναι να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να περάσει ο Πειραίας στην ανάπτυξη. Στόχος μας είναι να κάνουμε τον Πειραιά κέντρο Ναυτιλίας, Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας. Να δημιουργήσουμε τις συνθήκες και τις υποδομές να επενδύσουν επιχειρηματίες στην πόλη και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας. Ανάπτυξη παντού με αιχμή την κρουαζιέρα. Σήμερα εκτελείται το μεγαλύτερο δημοτικό έργο που έγινε ποτέ στον Πειραιά προϋπολογισμού 21 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για την ανάπλαση όλης της ακτής.
Από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Πεζοδρόμια, νησίδα και οδόστρωμα ξηλώνονται, γίνεται εξωραϊσμός εξωτερικών όψεων κτιρίων, Τινάνειος Κήπος, Τρούμπα, 2ας Μεραρχίας, Πασαλιμάνι, όλοι οι δρόμοι που οδηγούν μέχρι το Πανεπιστήμιο, κάθετοι και παράλληλοι. Αυτή την ώρα όπως σας είπα 129 έργα εκτελούνται.
Τα 70 έχουν τελειώσει. Ακόμη μεγαλύτερα έργα πνοής έπονται. Από τη Λεύκα μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. Ο μεγαλύτερος πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος. Σε λίγους μήνες από σήμερα σε ορισμένα σχολεία του Πειραιά οι στέγες θα είναι πλατείες με πράσινο, για 10 σχολεία. Φέτος το καλοκαίρι οι δύο παραλίες του Πειραιά, τα Βοτσαλάκια και η Φρεαττύδα, θα είναι οι πιο επισκέψιμες και χωρίς εισιτήριο παραλίες του Λεκανοπεδίου Αττικής.
Την ώρα που μιλάμε υπάρχει εργολάβος που στο εγκαταλελειμμένο σπίτι του Δηλαβέρη κατασκευάζει το μεγαλύτερο Βρεφονηπιακό Σταθμό που έχει η Αττική. Σχεδιάζουμε την ανάπλαση του ιστορικού δρόμου της Πειραιώς και τη δημιουργία του μεγαλύτερου παιδότοπου στο ΣΕΦ. Προχωράμε την ένταξη στο ΕΣΠΑ, την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, που θα φέρει αποσυμφόρηση στον άξονα επικοινωνίας του Πειραιά με την υπόλοιπη Αττική. Παράλληλα προωθούμε την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ όπου θα περιλαμβάνει και νέο σταθμό στα Καμίνια. Το 2015 το Τραμ θα βρίσκεται στην πόλη και το 2017 έρχεται το Μετρό.
Ο Πειραιάς βγήκε από την απομόνωση. Το 2015 ο Πειραιάς θα είναι η Ναυτική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Διεκδικούμε και θα επιτύχουμε να είναι ο Πειραιάς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021. Το 2017 έρχεται στον Πειραιά το Μετρό. Έτσι αλλάζει ο Πειραιάς. Με έργα και όχι με λόγια.
- Έχετε δηλώσει ότι το λιμάνι του Πειραιά θα πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο και οι μετοχές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς να περιέλθουν στον δήμο, με δέσμευση να μην πωληθούν. Ωστόσο, η κυβέρνηση προχωρά τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης μέσω της πώλησης μετοχών. Πιστεύετε ότι μπορεί η νέα δημοτική αρχή να αποτρέψει μια πώληση των μετοχών του λιμανιού;
Είμαι σε ανοιχτό διάλογο με τον πρωθυπουργό και γνωρίζει πολύ καλά τις θέσεις μου, ότι είμαι υπέρ της μεταβίβασης των μετοχών στον δήμο. Όπως γνωρίζει, ότι είμαι υπέρ της δημιουργίας στο μέλλον ενός μεγάλου δήμου. Είναι λάθος ο κατακερματισμός του Πειραιά, σε πολλούς δήμους. Ένας δήμος. Όλοι οι επιλιμένιοι δήμοι, να αποτελέσουν έναν δήμο. Αυτό για το μέλλον, όχι για τη δική μου θητεία, για να μη θεωρηθεί προσωπικός μου στόχος. Εκείνο που προέχει τώρα και έχει συμφωνηθεί είναι, ο Πειραιάς, από το λιμάνι του, να αποκομίζει κέρδη καθώς μέχρι τώρα του κοστίζει. Επίσης, να έχει όφελος ο δήμος ανά επιβάτη και ανά όχημα που έρχεται η φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά. Όλα αυτά δημιουργούν την υγιή σχέση της πόλης με το λιμάνι.
Προχωρούμε και θα επιμείνουμε μέχρι τέλους, οι μετοχές να μην πωληθούν. Αυτό που δεν πρόκειται να κάνουμε, είναι να είμαστε δήμαρχοι της γκρίνιας και της διαμαρτυρίας. Είμαστε δήμαρχοι των επιχειρημάτων που πείθουν. Κάποτε έλεγαν ότι θα φύγει η κρουαζιέρα από τον Πειραιά. Δεν έφυγε γιατί πολεμήσαμε. Έλεγαν ότι θα φύγουν τα δικαστήρια. Δεν έφυγαν γιατί πολεμήσαμε.
- Τι σημαίνει η δήλωση σας: «Δεν θέλω από κανέναν πιστοποιητικό εάν είμαι ή δεν είμαι Ολυμπιακός»;
Η χώρα έχει πληρώσει διαχρονικά τα όποια πιστοποιητικά... εθνικοφροσύνης . Άρα δεν χρειάζεται να επιστρέψουμε σε εποχές που μας δίχασαν μας πλήγωσαν και πληρώσαμε όλοι ακριβά. Κάποιοι ανακάλυψαν τώρα νέου τύπου πιστοποιητικά, αυτά του οπαδισμού. Για να τελειώνουμε με αυτή την ιστορία. Είμαι Ολυμπιακός και ο Ολυμπιακός δεν ανήκει σε κόμματα και σε πρόσωπα. Ανήκει στους φιλάθλους του σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Ιστορίας του Πειραιά. Δεν προσφέρεται λοιπόν ούτε για διαχωρισμούς, ούτε για ψηφοθηρία. Όσοι το έκαναν στο παρελθόν ο λαός του Ολυμπιακού τους τιμώρησε.