Η σύσταση του πανεπιστημίου έγινε βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων, είπε ο αρμόδιος υπουργός στη συζήτηση του ν/σ στη Βουλή
Την άποψη ότι η σύσταση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΔΑ) έγινε βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων, επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου κατά τη σημερινή, πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ίδρυσή του, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
«Το σύνολο των ρυθμίσεων είναι εμβληματικό για τη χώρα», είπε ο κ. Γαβρόγλου και αναλύοντας τις διαδικασίες που διενεργούνται μεταξύ και άλλων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, συμπλήρωσε: «Συγκροτούμε ομάδες εργασίας από άτομα που γνωρίζουν τις τοπικές συνθήκες. Θέλουμε πορίσματα με ακαδημαϊκά κριτήρια. Το τι θα γίνει πολιτικά και κοινωνικά, είναι δεύτερο στάδιο».
Ο κ. Γαβρόγλου ενημέρωσε ότι για την εκπόνηση του σχεδίου ίδρυσης του νέου πανεπιστημίου, το υπουργείο, βασίστηκε σε αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ, σε έκθεση βιωσιμότητας, αλλά και στην διαβούλευση που έχει γίνει τους τελευταίους επτά μήνες.
Ο υπουργός εξήρε τη θετική συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης, που «συνέβαλε στη βελτίωση πτυχών του εγχειρήματος, αλλά και προσέφερε υλικές υποδομές» και παράλληλα υπογράμμισε ότι δεν θα θιγούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.
Ακόμη, εξήγησε για μία ακόμη φορά το σκεπτικό πίσω από την πρωτοβουλία να υπάρξει πρόβλεψη για τα αδέρφια που φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις και ανέλυσε το πλαίσιο εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης.
«Η Πολιτεία προγραμματίζει την ολοκλήρωση των προϋποθέσεων σε μια τριετία, σε συνεργασία με τους Δήμους», είπε ο κ. Γαβρόγλου. «Από τον Σεπτέμβριο ξεκινάμε και σε 240 δήμους θα έχουν τη δυνατότητα οι οικογένειες να στείλουν τα παιδιά τους στο νηπιαγωγείο», ανέφερε και πρόσθεσε ότι ταυτόχρονα θα υπάρξει αναβάθμιση των παιδικών σταθμών, μέσω της πανεπιστημιακού επιπέδου εκπαίδευσης των βρεφονηπιοκόμων.
Τη σημασία των διατάξεων για την Έρευνα και την τεχνική εκπαίδευση, υπογράμμισαν στις ομιλίες τους και οι κ.κ. Φωτάκης και Μπαξεβανάκης αντίστοιχα.
Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, πολλές ήταν οι ενστάσεις για το σκοπό της ίδρυσης του πανεπιστημίου τη συγκριμένη χρονική περίοδο, με τον συγκεκριμένο τρόπο. Μάλιστα, κοινό σημείο των σχολίων όλων των εκπροσώπων των κομμάτων της αντιπολίτευσης ήταν ο ψηφοθηρικός χαρακτήρας του νομοσχεδίου, οι φόβοι για την εξαφάνιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, ειδικότερα στην Αττική και προοδευτικά γενικότερα στη χώρα.
Δεν έλειψαν, επίσης, οι αμφιβολίες για την πρακτική εφαρμογή της ρύθμισης για τις μετεγγραφές, τους αποφοίτους «δύο ταχυτήτων», αλλά και επικρίσεις για την σύντμηση, εν τέλει, της διαδικασίας συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή, την ώρα που το υπουργείο είχε χρόνο να φέρει το νομοσχέδιο χωρίς να πιέζουν οι προθεσμίες για τις μετεγγραφές και τις Πανελλαδικές, και παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού τις προηγούμενες ημέρες, ότι θα ακολουθηθεί η διαδικασία κανονικά, για να μην θεωρηθεί ότι δεν υπάρχει χρόνος για λεπτομερή συζήτηση.