Αντιπαράθεση κυβέρνησης - αξιωματικής αντιπολίτευσης με φόντο τους χειρισμούς μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Την παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή ζήτησε εκ νέου η Νέα Δημοκρατία το βράδυ της Τετάρτης, μετά τις δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της EMSA Ραντίνα Ρούσεβα σχετικά με τις κυβερνητικές ενέργειες μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό, με τον ίδιο τον υπουργό να υπερασπίζεται τους χειρισμούς του.
«Μετά την σημερινή επιβεβαίωση της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA), κυρίας Russeva, ότι η Κυβέρνηση έστειλε το αίτημα συνδρομής το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου, ο κ. Κουρουμπλής είναι ψεύτης με σφραγίδα και αναμένουμε την παραίτησή του», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Νέα Δημοκρατία.
Νωρίτερα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η Ραντίνα Ρούσεβα είχε δηλώσει ότι το ελληνικό αίτημα στον μηχανισμό Thesis μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (DG ECHO) κατατέθηκε την 12η Σεπτεμβρίου και στον EMSA έφτασε αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας. Το συμβόλαιο με την ελληνική πλευρά για την χορήγηση πλοίου έχει υπογραφεί στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11:00 π.μ (ώρα Ελλάδος). Ανέφερε ακόμα ότι υπάρχουν πάντα 16 πλοία stand by και η έγκριση επιχειρήσεων δίνεται 24 ώρες μετά την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε χώρα μέλος.
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις αυτές και την αντίδραση της ΝΔ, ο Π. Κουρουμπλής υποστήριξε πως η EMSA «επιβεβαιώνει ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος».
Σε ανακοίνωσή του υπουργός Ναυτιλίας αναφέρει ότι «το ελληνικό αίτημα προς την EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και όχι στις 13 όπως υποστηρίζει τόσες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή κατατέθηκε δύο ημέρες μετά το ναυάγιο και όχι τέσσερις όπως λέει ο αρχηγός της ΝΔ».
«Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι το ναυάγιο έγινε την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και όχι το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου», προσθέτει ο υπουργός.
Ο κ. Κουρουμπλής αναφορικά με τα 16 πλοία που έχει διαθέσιμα ο EMSA ανά πάσα στιγμή, υπογραμμίζει τα εξής: «Αρκεί να σκεφτεί κανείς, ποιο πλοίο είναι προτιμότερο. Αυτό που είναι ήδη στην Ελλάδα ή το πιο κοντινό στην Ελλάδα, το οποίο ήταν στη Μάλτα και με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 10 κόμβων που αναπτύσσει, θα ερχόταν σε 3,5 ημέρες; Προφανώς το ελληνικό πλοίο, το οποίο ανέλαβε υπηρεσία, αμέσως μόλις τελείωσε την αποστολή που εκτελούσε».