Η κρατικοποίηση του Οργανισμού θα προχωρήσει «ό,τι και αν κάνουν» δηλώνει ο αρμόδιος υπουργός
«Ό,τι και να κάνουν η αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ ολοκληρώθηκε και θα γίνει και η εκκαθάρισή του», διαμηνύει ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, με συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο οποίος προαναγγέλλει σειρά αποκαλύψεων το επόμενο διάστημα με στοιχεία για σπατάλες και άλλα ευρήματα της νέας διοίκησης, για το καθεστώς 60 χρόνων στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
«Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) δικαιώνει απόλυτα την ελληνική κυβέρνηση και τον νόμο και απορρίπτει όλα τα αιτήματα των παλιών μετόχων του ΟΑΣΘ», σημειώνει ο υπουργός, λέγοντας ότι έπεσε στο κενό μια ακόμα προσπάθεια μέσων μαζικής ενημέρωσης, που όπως κατήγγειλε, λειτουργούν ως «γραφείο Τύπου» της Νέας Δημοκρατίας να στρεβλώσουν ακόμα και την απόφαση του ΣτΕ.
«Είναι χαρακτηριστικό, και θα σας τα πει και η διοίκηση του ΟΑΣΘ αυτά, πόσα λεωφορεία εκτελούσαν δρομολόγια και πόσα ήταν κλεισμένα μέσα στα αμαξοστάσια, χωρίς λόγο, με αποτέλεσμα ο πολίτης να μην έχει το ποιοτικό και το ποσοτικό συγκοινωνιακό έργο που έπρεπε να έχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΣτΕ απέρριψε το αίτημα των παλιών μετόχων του ΟΑΣΘ για συνέχιση της παλιάς σύμβασης. Γιατί με τον νόμο η επέκταση της σύμβασης διεκόπη. Και είναι ενδεικτική και η απόφαση του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον νόμο που ψήφισε αυτή η κυβέρνηση πριν δύο χρόνια, για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και στη Θεσσαλονίκη από τη δημόσια αστική συγκοινωνία. Αυτά δεν είναι θέματα επικοινωνιακά. Έχουμε κατηγορηθεί στο παρελθόν για τη μετακίνηση των ανέργων στην Αθήνα. Μας έλεγαν για «κουβαρνταλίκια» που μπορούσαν οι άνεργοι χωρίς ούτε ένα ευρώ εισόδημα να μπορούν να μετακινηθούν, να ψάξουν να βρουν δουλειά, να πάνε σε κάποια υποχρέωσή τους, να μπορούν στοιχειωδώς να έχουν κοινωνική αρωγή στις αστικές συγκοινωνίες από το ελληνικό δημόσιο, από το κράτος» αναφέρει χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υπουργός.
Η κατάσταση που βρήκε η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι χειρότερη από εκείνη που περίμεναν αποκαλύπτει ο κ. Σπίρτζης και τονίζει πως τις επόμενες μέρες θα δοθούν στοιχεία για το πόσα αστικά λεωφορεία εκτελούσαν δρομολόγια και πόσα έμεναν κλεισμένα μέσα στα αμαξοστάσια χωρίς να υπάρχει λόγος.
Ήδη, με τις πρώτες μέρες της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ σταμάτησαν σπατάλες που έχουν να κάνουν με προμήθειες, με στημένους ή πρόχειρους διαγωνισμούς, επισημαίνει ο υπουργός και αναφέρεται στις κινήσεις που θα ακολουθήσουν.
Για τις επόμενες μέρες των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «συνεχίζουμε στο να εκτελεί ο ΟΑΣΘ ένα άλλο, περισσότερο ποιοτικό και ποσοτικό, συγκοινωνιακό έργο μέσα στις δύσκολες συνθήκες που περνάμε. Ένας καλύτερος σχεδιασμός για το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης. Το επόμενο βήμα είναι να συγκροτηθεί ο φορέας ο οποίος θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ το συντομότερο δυνατό. Και, βέβαια, οι αποκαλύψεις που θα γίνονται συνέχεια για ό,τι βρίσκουμε μέσα στον ΟΑΣΘ».