Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε πως τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του bulling στα σχολεία ήδη λειτουργούν πολύ ικανοποιητικά
Για θέματα που αφορούν στις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε συνέχεια των κυβερνητικών ανακοινώσεων για την πρόσληψη 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών από την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025, μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν είναι πάλι από τις λίστες του ΑΣΕΠ, αλλά είναι από τους πίνακες που βγαίνουν οι αναπληρωτές κάθε χρόνο. Όλοι όσοι ανακοινώθηκε πως θα προσληφθούν, θα είναι κανονικά τον Σεπτέμβριο στα σχολεία», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης και συμπλήρωσε: «Κάναμε, σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών, την άσκηση να δούμε τα χρήματα που δίνουμε κάθε χρόνο από τον προϋπολογισμό για την κάλυψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε πόσες προσλήψεις μόνιμων αντιστοιχούν, έχοντας αναγνωρίσει ήδη την ανάγκη να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών υπέρ των μόνιμων. Η μεγαλύτερη διαδικασία διορισμών θα γίνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όλοι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν θα προέρχονται από τη δεξαμενή αναπληρωτών».
Για τα παράπονα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πως μένουν εκτός των διορισμών για μερικά τυπικά ζητήματα ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε, ότι «δεν κάνει να μετακινούμε το γκολπόστ των προϋποθέσεων που έχουν τεθεί». «Η φιλοσοφία κυβέρνησης είναι συγκεκριμένη: να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών υπέρ των μόνιμων, έως του σημείου που να υπάρχουν πλέον ελάχιστοι αναπληρωτές για απολύτως έκτακτες ανάγκες, π.χ. μία εγκυμοσύνη. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθεί σημαντικά η προβλεψιμότητα του συστήματος, ειδικά σε περιοχές με μεγάλα κενά», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.
Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, «όλες οι ειδικότητες κερδίζουν από την εξέλιξη αυτή. Η έμφαση θα δοθεί στην ειδική αγωγή και στο ειδικό διδακτικό προσωπικό. Επίσης, προτεραιότητα θα έχει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα επόμενα χρόνια το ίδιο θα συμβεί και στις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες, ώστε να καλυφθεί όλη η σχολική διάρθρωση». «Είναι καθημερινή και πολύ μεγάλη η μέριμνα της κυβέρνησης υπέρ του μαθητή και υπέρ των περιοχών με μεγάλα προβλήματα. Ξεκινάμε, μάλιστα, να ασχοληθούμε και με τα σχολικά κτίρια, γιατί πολύ καλοί οι διαδραστικοί πίνακες, συνδέουν την εκπαίδευση με τη νέα εποχή, αλλά σημασία έχουν κι οι σοβάδες», πρόσθεσε.
Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε πως τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του bulling στα σχολεία ήδη λειτουργούν πολύ ικανοποιητικά, οι ποινές που σε αυτά περιλαμβάνονται έχουν βελτιώσει πολύ τις δυνατότητες των καθηγητών, ενώ σε δημοσκόπηση για bulling που είδε το φως της δημοσιότητας μετά την ψήφιση των μέτρων, το 80% έως 90% των ερωτηθέντων τοποθετήθηκε υπέρ των μέτρων. Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Πιερρακάκης στις μεγάλες αλλαγές στην ψηφιακή εκπαίδευση παρουσιάζοντας το Ψηφιακό Φροντιστήριο, μία πτυχή του οποίου ήδη είναι διαθέσιμη και αφορά στις τρεις τάξεις του γυμνασίου και στα μαθήματα Μαθηματικά και Γλώσσα, ενώ τον Σεπτέμβριο ξεκινάει το Πανελλαδικό Ψηφιακό Φροντιστήριο, το οποίο θα παρέχει στους μαθητές όλες τις υπηρεσίες ενός κανονικού φροντιστηρίου με μάθημα σε απευθείας μετάδοση και δυνατότητα ερωτήσεων από την πλευρά του μαθητή.
Για τις ψηφιακές τάξεις υπογράμμισε πως θα συσταθούν σε συγκεκριμένες περιοχές με την εξής διαδικασία: Θα προβλέπεται η φυσική παρουσία τριών καθηγητών των βασικών μαθημάτων στο πεδίο με την ταυτόχρονη ψηφιακή κάλυψη των υπόλοιπων μαθημάτων. «Η ψηφιακή τάξη δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο ψηφιακά, χρειάζεται η φυσική παρουσία καθηγητή, η ψηφιακή κάλυψη της ύλης θα είναι επικουρική», διευκρίνισε. Όσον αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν μετράνε απόλυτες επιδόσεις, είναι εξετάσεις κατάταξης των μαθητών σε σχολές. Αυτό ισχύει από την ίδρυση των πανελλαδικών εξετάσεων. Παραμένουν οι πανελλαδικές εξετάσεις ένας αδιάβλητος διαγωνισμός κατάταξης. Φέτος, όσο χειροτέρεψαν οι επιδόσεις των υποψηφίων στη Φυσική τόσο βελτιώθηκαν σε άλλα μαθήματα του πεδίου, έτσι ώστε, ενώ υπάρχουν πρωτοσέλιδα για "σφαγές", η τελική εικόνα των επιδόσεων να είναι εντελώς ή σε κάποιο βαθμό διαφορετική. Χρειάζεται να ξαναδούμε κάποια πράγματα στις εξετάσεις και πριν από αυτό ή παράλληλα με αυτό να δούμε βελτιώσεις στο σχολείο από την πρώτη μέρα που μπαίνει ένα παιδί έως την τελευταία».
Τέλος, σχετικά με την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων αποκάλυψε ότι «είμαστε πολύ κοντά στην ίδρυση παραρτημάτων ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, καθώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από αμερικανικά και ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα, είναι περισσότερα του ενός», παραπέμποντας στο σύντομο μέλλον για επίσημες ανακοινώσεις. Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Πιερρακάκης στα κοινά μεταπτυχιακά των ελληνικών δημοσίων ΑΕΙ με μεγάλα ξένα ΑΕΙ, διευκρινίζοντας πως το πτυχίο αυτού του μεταπτυχιακού θα μετράει κανονικά στην αγορά εργασίας. «Στη Φλωρεντία υπάρχουν και λειτουργούν με τη μορφή εξάμηνου προγράμματος 41 παραρτήματα αμερικανικών πανεπιστημίων, τα περισσότερα με αναφορά στην αρχιτεκτονική. Στην Ελλάδα γιατί δεν μπορούμε να το έχουμε κάνει για την Αρχαιολογία και τη Φιλοσοφία;», κατέληξε ο υπουργός Παιδείας.