Ενημερώθηκε για την αναβάθμιση του δικτύου του σιδηροδρόμου
Στη Λάρισα βρέθηκε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, για να ενημερωθεί σε ποιο σημείο βρίσκονται οι εργασίες εργασίες στην τηλεδιοίκηση του δικτύου του σιδηροδρόμου.
Αρχικά ο υπουργός επισκέφτηκε τον Τοπικό Σταθμό Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, όπου ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου κ. Ζήνδρος εκανε μία χάραξη γραμμής και εξηγούσε τη διαδικασία. Αμέσως μετά ο κ. Γεραπετρίτης επισκέφτηκε στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας όπου ξεναγήθηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη.
Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των τρένων ο Τοπικός Πίνακας λειτουργούσε απολύτως, σύμφωνα με το onlarissa.gr.
Το κομμάτι του προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει τέλος της επόμενης βδομάδας.
Αναλυτικότερα στις δηλώσεις του ο υπουργός σημείωσε: «Μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη το μέγεθος της τραγωδίας ανέλαβε τρεις δεσμεύσεις. Η πρώτη δέσμευση ήταν να φτάσει η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας μέχρι τέλους για να αποδοθούν οι ευθύνες. Το δεύτερο ήταν να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος με όρους μείζονος ασφαλείας. Το τρίτο να τηρηθούν πολύ αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και συστημάτων ασφαλείας που αφορούν την τηλεδιοίκηση και την σηματοδότηση καθώς και όλα τα συστήματα επικοινωνιών και αυτόματης πέδησης.
Σε ό,τι αφορά την διερεύνηση των αιτιών έχει κατατεθεί το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων. Ένα πόρισμα που είναι αμερόληπτο, αποδίδει όλα τα πραγματικά περιστατικά με όλες τις αντιρρήσεις που έχει κάποιος. Εντούτοις αποτελεί μια αντικειμενική προσέγγιση, όσο για το τι συνέβη την κρίσιμη βραδιά όσο και για τις παθογένειες που υφίστανται στον σιδηρόδρομο συστημικά και διαρθρωτικά. Το πόρισμα αυτό έχει ήδη διαβιβαστεί στην αρμόδια εισαγγελία εφετών Λάρισας καθώς επίσης και στην Οικονομική Εισαγγελία και οι έρευνες οι δικαστικές προχωρούν τάχιστα.
Το δεύτερο ζητούμενο ήταν η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. Υπήρξε επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις, παρεμβάσεις που αφορούσαν την αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας. Για παράδειγμα η ενίσχυση του προσωπικού, σε σύντομο χρονικό διάστημα υπάρχει μία σημαντική αύξηση του δυναμικού του ΟΣΕ.
Έγιναν πολύ σημαντικές παρεμβάσεις από τον οργανισμό σιδηροδρόμων Ελλάδος για την μεγαλύτερη ασφάλεια σε κρίσιμα σημεία όπως ιδίως είναι οι σήραγγες. Και αυτό με συστήματα κατόπτευσής και με την ενίσχυση των μέσων πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης.
Το κομμάτι του προαστιακού Λάρισας Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στο τέλος της επόμενης βδομάδας.
Το επιβατικό κοινό έχει αποδώσει εμπιστοσύνη στο σιδηρόδρομο. Είναι πολύ ικανοποιητικές οι πληρότητες που εμφανίζονται.
Ήταν μέλημά μας μας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθούν οι συμβάσεις που προβλέπουν καθολική την διοίκηση και σηματοδότηση καθώς και τα συνοδα συστήματα αυτόματης πέδησης στο κομμάτι του κύριου άξονα Αθήνας Θεσσαλονίκης.
Την κρίσιμη νύχτα του δυστυχήματος βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία ο τοπικός σταθμός τηλεδιοίκησης. Ο οποίος δίνει τη δυνατότητα να υπάρξει αυτόματη χάραξη διαδρομής, δηλαδή να χαράσσεται η πορεία πάνω στον πίνακα γεγονός που προλαμβάνει τον οποιοδήποτε κίνδυνο η αμαξοστοιχία να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα.
Πλέον στην τοπική τηλεδιοίκηση βλέπεις στον πίνακα την κίνηση του τρένου. Ήταν δυνατόν να υπάρξει παρακολούθηση του τρένου και την κρίσιμη βραδιά. Ο πίνακας λειτουργούσε απολύτως όπως προκύπτει γιατί λίγο πριν το δυστύχημα υπήρξε αυτόματη χάραξη. Ο τοπικός πίνακας θα μετατραπεί σε έναν υπέρτοπικό πίνακα».
Για τις δικλείδες ασφαλείας ο υπουργός επισήμανε τα εξής:
«Βεβαίως και υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας. Οι δικλείδες ασφαλείας ήταν η υποχρέωση της αυτόματης χάραξης. Υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας για την αλλαγή των κλειδιών, υπήρχε δυνατότητα παρακολούθησης στον πίνακα της τηλεδιοίκησης, υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες καθίστανται τώρα περισσότερες. Πάντοτε όμως θα υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ο ανθρώπινος παράγοντας στο τέλος της ημέρας είναι πάντα εκεί… Προφανώς εάν υπήρχαν τα συστήματα που αναπτύσσονται τώρα, θα υπήρχαν ακόμη περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Ο πίνακας αυτός ενσωματώνει πολύ περισσότερα μικρά τοπικά κέντρα τηλεδιοίκησης… Εάν είχε ακολουθηθεί το πρωτόκολλο, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική αυτόματη χάραξη, θα είχαμε άλλο αποτέλεσμα».