Διαφορετική φιλοσοφία η Ομοσπονδία με την υπουργό Παιδείας
Προσπάθειες για την ταχύτερη δυνατή επαναλειτουργία δια ζώσης και των υπολοίπων σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή καταβάλει το Υπουργείο Παιδείας, όπως ενημέρωσε η ηγεσία του κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε σήμερα με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Παράλληλα, τόνισε ότι σκοπός των μεταρρυθμίσεων του υπουργείου είναι η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της καθημερινότητας όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
«Με στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες, δρομολογούμε μεταρρυθμίσεις που ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς μας και την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως μόνιμοι διορισμοί, που διευκολύνουν τον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών, όπως οι έγκαιρες προσλήψεις, η ψηφιοποίηση της διαδικασίας ανάληψης υπηρεσίας, που βελτιώνουν το εκπαιδευτικό έργο προς όφελος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως η αξιολόγηση σχολικής μονάδας, και συγκεκριμένα την παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία, τη διοικητική λειτουργία και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας ως κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών». Αυτό δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Σύμφωνα με το υπουργείο, κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε επισκόπηση της λειτουργίας των σχολείων εν μέσω πανδημίας, καθώς και πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί για την περαιτέρω θωράκιση της εκπαιδευτικής κοινότητας (πλατφόρμα για δωρεάν ελέγχους για COVID-19, ένταξη των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής στις τάξεις εμβολιασμού, δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε σχολεία. Επίσης, συζητήθηκε η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μονάδων, με την υπουργό να τη χαρακτηρίζει «αυτονόητο εργαλείο για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των παιδιών», που πραγματοποιείται σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα, η κ. Κεραμέως κάλεσε τους συνδικαλιστικούς φορείς να αναγνωρίσουν εκ νέου τα οφέλη, στηρίζοντας έμπρακτα τη διαδικασία της αξιολόγησης σχολικής μονάδας που στοχεύει στην ουσιαστική αναβάθμιση του σχολείου, του έργου, αλλά και του ρόλου των εκπαιδευτικών.
Η αντίδραση της ΟΛΜΕ
Από πλευράς ΟΛΜΕ, πάντως, τονίστηκε ότι «οι δημοκρατικές διαδικασίες απαιτούν να γίνεται διάλογος εγκαίρως ώστε να κατατίθενται προτάσεις και να γίνεται ουσιαστική συζήτηση και όχι μετά την ψήφιση και εφαρμογή των νόμων». Μάλιστα, η ΟΛΜΕ επέκρινε την ηγεσία του υπουργείου, ότι δεν έχει «καμία βούληση για ουσιαστικό διάλογο» και ότι το κάλεσμά της «σε αυτήν την προσχηματική συζήτηση είχε μόνο επικοινωνιακή στόχευση».
Σε σχέση με την αξιολόγηση, ειδικότερα, τόνισε την πλήρη αντίθεση της νομοθετημένης διαδικασίας με τις αντίστοιχες αποφάσεις της Ομοσπονδίας, γεγονός που, όπως ανέφερε, αποδεικνύεται και από τα συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία αποχή που προκηρύχθηκε από την ΟΛΜΕ. «Είναι πρωτοφανές το ΥΠΑΙΘ να αδιαφορεί πλήρως για την σύσσωμη αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην πολιτική του, που ισοπεδώνει το δημόσιο σχολείο», ανέφερε η ΟΛΜΕ.
Στη συνάντηση με τα Διοικητικά Συμβούλια της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) παρίστατο εκτός από την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η αρμόδια υφυπουργός Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Ζέττα Μακρή, και η γενική γραμματέας, Σίσσυ Γκίκα.