Σκληρή κριτική της Επιτροπής Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου της Κουμουνδούρου
Ομολογία αποτυχίας της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας χαρακτηρίζει το νέο καθολικό lockdown η Επιτροπής Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία επιτίθεται και στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, το οποίο κατηγορεί για ανικανότητα, με αφορμή την αναστολή λειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων.
Όπως αναφέρει «η κυβερνητική απόφαση για ένα νέο καθολικό lockdown συνιστά ομολογία αποτυχίας στη διαχείριση της πανδημίας» και προσθέτει: «Όσον αφορά τα σχολεία, η απόφαση για αναστολή λειτουργίας των Γυμνασίων και των Λυκείων είναι αποτέλεσμα της πολύμηνης αδιαφορίας, της έλλειψης πολιτικής βούλησης και τελικά, της διαχειριστικής ανικανότητας του υπουργείου Παιδείας. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υποστήριζε μέχρι και εχθές πως τα «σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά».
Απαριθμεί δε τα στάδια στα οποία απέτυχε το υπουργείο Παιδείας, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«1. Ασφαλές άνοιγμα σχολείων: αποτυχία
Από το πρώτο κύμα της πανδημίας μέχρι και σήμερα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «κρύφτηκε» πίσω από τις αποφάσεις των ειδικών, προσπαθώντας διαρκώς και εμμονικά να οικοδομήσει ένα κλίμα επίπλαστης «κανονικότητας». Στην προσπάθεια αυτή κατασκευάστηκαν «μέσοι όροι των 17 μαθητών ανά τάξη», υπερμεγέθεις μάσκες, παγουρίνο, αοριστολογίες και έλλειψη διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς.
2. Μαθητική αραίωση, τεστ & ιχνηλάτιση: αποτυχία
Η υπουργός Παιδείας, σε αντίθεση με τις κατευθύνσεις της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, επιχείρησε να διαστρεβλώσει το αίτημα για «15 μαθητές ανά τμήμα», υπονόμευσε την ανάγκη για τήρηση των αποστάσεων και δεν έπραξε απολύτως τίποτα για την εξεύρεση νέων χώρων ώστε να επιτευχθεί η αραίωση των μαθητών. Καμία μέριμνα δεν υπήρξε επίσης για τη δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, όπως δεν υπήρξε κανένας αξιόπιστος μηχανισμός ιχνηλάτισης των συμπτωματικών και ασυμπτωματικών κρουσμάτων στα σχολεία.
3. Τηλεκπαίδευση, εξοπλισμός & υποδομές: αποτυχία
Από σήμερα επιστρατεύεται εκ νέου το εργαλείο της τηλεκπαίδευσης δίχως ωστόσο να έχει εξασφαλιστεί η διάθεση του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού (πχ: tablets/laptops) στους μαθητές. Παράλληλα, το χθεσινό μήνυμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου προς τα σχολεία για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (1-10συμμετέχοντες)επισημαίνει την αδράνεια του υπουργείου Παιδείας, το οποίο εδώ και μήνες δεν έπραξε τίποτα το ουσιαστικό για την ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών.
Παράλληλα, η τηλεκπαίδευση ξεκινά χωρίς να έχουν επιλυθεί τα ζητήματα που έχουν προκύψει με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων και δίχως να έχουν δημοσιοποιηθεί οι όροι της συμφωνίας του υπουργείου Παιδείας με την εταιρίαCisco, η οποία διατηρεί τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών για 7 έτη ώστε να μπορεί να τα αξιοποιήσει για εμπορικούς σκοπούς.
4. Υπηρεσιακά συμβούλια εκπαιδευτικών: μεθόδευση
Εντύπωση και ανησυχία προκαλεί η αυταρχική μεθόδευση του υπουργείου Παιδείας να γίνουν εν μέσω πανδημίας, μεθαύριο Σάββατο 7 Νοεμβρίου, οι εκλογές για την ανάδειξη των υπηρεσιακών συμβουλίων των εκπαιδευτικών. Η απόφαση ελήφθη χωρίς διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς φορείς, παρά την ομόφωνη και κατηγορηματική αντίθεση της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Σημειώνεται πως σε όλη την υπόλοιπη δημόσια διοίκηση οι εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια έχουν αναβληθεί».
Καταλήγοντας, η ΕΚΕΠΕ της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει, ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στέκεται στο πλάι της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σε μια περίοδο που η ένταση της πανδημίας αυξάνει την αγωνία, εντείνουμε τις προσπάθειες για να περιοριστούν οι κοινωνικές διακρίσεις που επιδεινώνονται από κάθε πανδημία και κρίση. Σε αυτήν την περιπέτεια, όλοι και όλες οφείλουμε να προσπαθήσουμε ώστε να μην αποξενωθούν τα παιδιά από το μορφωτικό και κοινωνικό περίγυρο του σχολείου, όπως και να επιστρέψουν οι μαθητές στη φυσική διδασκαλία με ασφάλεια και παιδαγωγικές προϋποθέσεις».