Καλεί Γερμανούς και Ευρωπαίους επιχειρηματίες να αξιοποιήσουν επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα
«Είμαστε και πάλι μια σταθερή χώρα», είναι ο τίτλος της συνέντευξης του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη στην γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt. Στον υπότιτλο του δημοσιεύματος επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, η Ελλάδα έχει αφήσει πίσω της την κρίση, ενώ, σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση λιμανιών και επιχειρήσεων, ο υπουργός αναφέρει ότι προτιμά να προσελκύσει γερμανούς παρά κινέζους επενδυτές.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο υπουργός ξεκαθαρίζει ωστόσο ότι η Αθήνα σκοπεύει να ιδιωτικοποιήσει τα λιμάνια ακόμη και αν δεν υπάρξουν επενδυτές από δυτικές χώρες, ενώ τάσσεται υπέρ της καθιέρωσης ευρωπαϊκών κανόνων οι οποίοι θα ρυθμίζουν τα ζητήματα ασφάλειας στην κατασκευή νέων δικτύων κινητής τηλεφωνίας 5G. «Αυτό θα ήταν πολύ καλύτερο από το να αποφασίζει κάθε χώρα μόνη της», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης και τονίζει ότι η Ελλάδα προσκαλεί επενδυτές από όλον τον κόσμο, αλλά είναι χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ. «Ανήκουμε στην Δύση και εκεί ακριβώς θέλουμε να παραμείνουμε», δηλώνει χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι αυτή η δήλωση δεν στρέφεται εναντίον της Κίνας. Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρεται επίσης στο ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης για επενδυτές στους τομείς των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και της διαχείρισης των απορριμμάτων, ενώ περιγράφει το μεταναστευτικό ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής κυβέρνησης και διαψεύδει κατηγορηματικά δημοσίευμα του περιοδικού Der Spiegel περί επαναπροωθήσεων από την Ελλάδα προς την Τουρκία στον Έβρο.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την συνάντηση που είχε την περασμένη εβδομάδα στο Βερολίνο με τον γερμανό ομόλογό του Πέτερ Αλτμάιερ, ο Άδωνις Γεωργιάδης κάνει λόγο για «πολύ φιλική συνομιλία», στο επίκεντρο της οποίας βρισκόταν το ζητούμενο της αλλαγής αντίληψης πολλών γερμανών επιχειρηματιών για την Ελλάδα. «Πολλοί στη Γερμανία δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα ότι στην Ελλάδα δεν είχαμε απλώς μια αλλαγή κυβέρνησης. Στο μεταξύ, είμαστε και πάλι μια σταθερή χώρα, χωρίς ταραχές και απεργίες. Επιπλέον, έχουμε βελτιώσει το επιχειρηματικό περιβάλλον μεταξύ άλλων και μέσω φοροελαφρύνσεων. Και παράλληλα, τηρούμε όλες τις συμφωνίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση», εξηγεί ο υπουργός Ανάπτυξης και αναφέρει ενδεικτικά την διασφαλισμένη κοινοτική χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης στην περιοχή κοντά στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία.
Ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνει ακόμη ότι όπου έχουν επενδύσει γερμανικές εταιρίες είχαν μεγάλη επιτυχία: αναφέρει ενδεικτικά τις Deutsche Telekom και Fraport. «Ελπίζουμε ότι και άλλες γερμανικές εταιρείες θα θελήσουν να ακολουθήσουν αυτά τα πετυχημένα παραδείγματα», δηλώνει και προσθέτει ότι παραδοσιακά η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής για την Ελλάδα. Ωστόσο, επισημαίνει, υπάρχει πλέον μεγάλο ενδιαφέρον από την Κίνα και τις ΗΠΑ. «Το ότι μπορέσαμε να παραμείνουμε στην ευρωζώνη το οφείλουμε και στη Γερμανία. Και εάν τώρα έρθουν λιγότερες γερμανικές εταιρείες σε εμάς, το αποτέλεσμα θα είναι να έχουμε περάσει τα δύσκολα με τη Γερμανία και τώρα να δρέψουν άλλοι τους καρπούς. Δεν είναι καλή ιδέα!», λέει χαρακτηριστικά και, απαντώντας σε ερώτηση για τις ανησυχίες που εκφράζονται στην ΕΕ για το ενδεχόμενο οι κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα να έχουν περισσότερο γεωστρατηγικό παρά οικονομικό χαρακτήρα, τονίζει: «Μια στιγμή! Όταν το 2007 προσφέραμε τις πρώτες μετοχές για το λιμάνι του Πειραιά, η Cosco ήταν η μόνη που εκδήλωσε ενδιαφέρον. Όταν το 2016 ιδιωτικοποιήσαμε και το υπόλοιπο τμήμα, πάλι η Cosco ήταν η μόνη που κατέθεσε προσφορά. Η επένδυση της Cosco στον Πειραιά είναι η πλέον επικερδής παγκοσμίως (...) Εάν κάποιοι στην Ευρώπη δεν είναι τόσο ευτυχείς με την εμπλοκή της Κίνας, τότε τους προτρέπω: "Ελάτε!" Στις επερχόμενες ιδιωτικοποιήσεις, θέλουμε να προσελκύσουμε ευρωπαϊκές και άλλες δυτικές εταιρείες. Αλλά, ένα πράγμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους: Θα ιδιωτικοποιήσουμε τα λιμάνια».
Ερωτώμενος σχετικά με το ενδεχόμενο συνεργασίας του λιμανιού του Πειραιά με το λιμάνι του Ντούιζμπουργκ, το μεγαλύτερο εσωτερικό λιμάνι στην Ευρώπη, ο κ. Γεωργιάδης μιλάει για μια «καλή ιδέα», να συνδεθούν σιδηροδρομικά τα δύο λιμάνια. «Εάν επιτευχθεί αυτό, η Cosco θα διπλασιάσει τις δυνατότητές της στον Πειραιά τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Πρόκειται για ένα τεράστιο εγχείρημα, καθώς η Cosco έχει ήδη δεκαπλασιάσει τον όγκο των μεταφερόμενων φορτίων την τελευταία δεκαετία. Για το λόγο αυτό, όμως, χρειάζεται σιδηροδρομική σύνδεση με την Κεντρική Ευρώπη», προσθέτει.