«Η εικόνα των πανεπιστημίων έχει αλλάξει μετά την ψήφιση της διάταξης για το άσυλο»
«Είναι πραγματικά πρωτοφανής η στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης κι οι μάσκες έχουν πλέον πέσει», δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων και βουλευτής Βόρειου Τομέα Αθηνών της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm» για τις δηλώσεις από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα επεισόδια στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μία ημέρα μετά την ανακάλυψη «ορμητηρίου» αναρχικών εντός του Ιδρύματος.
«Την Κυριακή έγινε μία πολύ σημαντική τομή. Έγινε μια επιχείρηση στην ΑΣΟΕΕ στην οποία βρέθηκαν κοντάρια, κράνη, διαρρηκτικά εργαλεία, εξοπλισμός ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με την ακαδημαϊκή λειτουργία του Ιδρύματος. Αυτό αποτελεί την πλέον τρανή απόδειξη ότι η διάταξη του ασύλου ήταν απαραίτητη, για να αποκαταστήσουμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια», επισήμανε η υπουργός, τονίζοντας ότι «προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι δεν ακούσαμε κουβέντα από τον ΣΥΡΙΖΑ για τα αποτελέσματα αυτής της επιχείρησης, η οποία αποδεικνύει περίτρανα πόσο αναγκαία ήταν αυτή η διάταξη».
Διερωτήθηκε, δε, ποιον θέλησαν να υπερασπιστούν χθες στην ΑΣΟΕΕ στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ: «Το άσυλο της ανομίας, της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας; Πήγαν να υπερασπιστούν, δηλαδή, τους καταληψίες ή ότι το πανεπιστήμιο χρησιμοποιείται ως ορμητήριο για επεισόδια και επιθέσεις; Σε στήριξη ποιων ακριβώς κάλεσαν τη συγκέντρωση τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ;». Παρατήρησε ακόμη πως «δεν έχουν πει κουβέντα για την επίθεση που υπέστην στο πολιτικό μου γραφείο, δημοσίως δεν είπαν ούτε κουβέντα, τουλάχιστον από όσο εγώ έχω ακούσει».
«Η εικόνα των πανεπιστημίων έχει αλλάξει μετά την ψήφιση της διάταξης για το άσυλο»
Σχετικά με τις διαδικασίες πριν από την αστυνομική επιχείρηση το πρωί της Κυριακής η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι «έγινε μετά από έντονες καταγγελίες του εν λόγω πανεπιστημίου και της Συγκλήτου για έκνομες ενέργειες που λάμβαναν χώρα εντός του», ενώ ερωτηθείσα εάν υπάρχουν καταγγελίες για την ύπαρξη και άλλων «ορμητηρίων» εντός πανεπιστημιακών χώρων άλλων ιδρυμάτων απάντησε ότι πρόκειται για αρμοδιότητα της αστυνομίας και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αλλά και ότι μετά την ψήφιση της νέας διάταξης για το άσυλο η εικόνα των πανεπιστημίων έχει αλλάξει. «Θυμηθείτε τι γινόταν μπροστά από την ΑΣΟΕΕ με το παρεμπόριο. Θυμηθείτε τι γινόταν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με την διακίνηση ναρκωτικών. Όλα αυτά έχουν αλλάξει άρδην. Δεν έχει ακόμη φτάσει το ακαδημαϊκό περιβάλλον στο επίπεδο που θέλουμε -προφανώς- κι είναι ένας μεγάλος αγώνας που θα συνεχίσουμε να δίνουμε, όμως έχουν γίνει πολύ μεγάλα βήματα και αυτό νομίζω σύσσωμη η κοινωνία το στηρίζει», υπογράμμισε, παραπέμποντας και στις έρευνες γνώμης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των οποίων η διάταξη για το άσυλο «συναντά τη συντριπτική αποδοχή της κοινωνίας και αυτές οι ισχνές μειοψηφίες δεν μπορούν να αλλάξουν τη γενική εικόνα ότι πρέπει επιτέλους τα πανεπιστήμια μας να μην είναι ορμητήρια βίας και ανομίας».
«Τα αρμόδια όργανα έχουν τα εργαλεία για την εφαρμογή της διάταξης»
Σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες πρυτανικών αρχών στην κατεύθυνση της βελτίωσης του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, όπως, για παράδειγμα, μέτρα για πληρέστερο έλεγχο των ατόμων που εισέρχονται και εξέρχονται από τα πανεπιστήμια η κ. Κεραμέως δήλωσε: «Το ακαδημαϊκό περιβάλλον είναι μία σημαντική παράμετρος, γι' αυτό και εστιάσαμε σε αυτήν εξαρχής. Από εκεί και πέρα φυσικά είμαστε σε συζητήσεις με τα πανεπιστήμια, για πάρα πολλά ζητήματα, για πάρα πολλούς τρόπους που μπορούν να αναβαθμίσουν το ακαδημαϊκό περιβάλλον, τρόπους που εμπίπτουν στο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων. Βεβαίως η Πολιτεία είναι εδώ για να συνδράμει και να ακούσει και να μελετήσει και να σκεφτεί και να συζητήσει με τις πρυτανικές Αρχές».
Ερωτηθείσα αν το θέμα των καταλήψεων πανεπιστημιακών χώρων εντάσσεται στην προετοιμασία του νομοθετικού έργου που το υπουργείο Παιδείας θα θέσει σε δημόσια διαβούλευση και θα φέρει στη Βουλή το επόμενο διάστημα η υπουργός απάντησε: «Ό,τι είχαμε να κάνουμε το κάναμε. Πλέον τα εργαλεία τα έχουν τα αρμόδια όργανα και η Πολιτεία και από εκεί και πέρα είναι ζήτημα εφαρμογής αυτής της διάταξης, όπως προβλέπεται. Εμείς εστιάζουμε σε άλλα ζητήματα, που αφορούν στο σχολείο, στο πώς θα δώσουμε έμφαση στο νηπιαγωγείο, στο να ξεκινήσουμε από κάτω προς τα πάνω, να βάλουμε τις σωστές βάσεις [...] Εργαζόμαστε πολύ σκληρά και μελετάμε την εισαγωγή νέων θεματικών στο σχολείο -από το δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο- [...] για να προσφέρουμε στα παιδιά μας μια πιο σφαιρική διαπαιδαγώγηση και βεβαίως και στα πανεπιστήμια με ενίσχυση του αυτοδιοίκητου του πανεπιστημίου, ετοιμαζόμαστε να φέρουμε προς διαβούλευση διατάξεις που έχουν να κάνουν με ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής, που αφορά την ανώτατη εκπαίδευση και βεβαίως με μία μεγαλύτερη εξωστρέφεια για τα πανεπιστήμια».