«Η ελληνική οικονομία ανακάμπτει δυναμικά»
«Για την Ελλάδα η κρίση ήταν μία τραγωδία. Αλλά, όπως σε κάθε τραγωδία στο τέλος έρχεται η κάθαρση. Βγαίνουμε από τα σκοτεινά χρόνια πιο δυνατοί, σοφότεροι και πιο πραγματιστές. Έπειτα από 10 πολύ δύσκολα χρόνια η ελληνική οικονομία ανακάμπτει δυναμικά».
Αυτό τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην τελετή των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης China International Import Expo 2019 στη Σαγκάη.
Ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και σε ένα ακροατήριο εκατοντάδων εκλεκτών καλεσμένων, επισήμανε ότι είναι τιμή για την Ελλάδα να είναι τιμώμενη χώρα και παρούσα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στη Διεθνή Έκθεση στη Σαγκάη.
«Ωστόσο, το πλαίσιο αυτή τη χρονιά είναι πολύ διαφορετικό. Αναδυόμαστε, επιτέλους από το σκοτάδι της μακράς και επίπονης 10ετούς οικονομικής κρίσης και αντικρίζουμε τις ευκαιρίες του μέλλοντος με ανανεωμένη αίσθηση αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος ανέβηκε στο βήμα αμέσως μετά τον Εμανουέλ Μακρόν καθώς η Γαλλία, όπως και η Τζαμάικα, είναι επίσης τιμώμενες χώρες.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε τη στρατηγική σχέση της Ελλάδας με την Κίνα η οποία εξελίχθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες και διευρύνεται μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Μίλησε για δεσμούς που δεν αφορούν μόνο το εμπόριο, τις επενδύσεις, την τεχνολογία, τον τουρισμό ή την οικονομία, αλλά πηγαίνουν πολύ βαθύτερα στον χρόνο, αφού οι δυο χώρες έχουν μια μακρά διαδρομή ως αρχαίοι πολιτισμοί που έχουν αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Ο πρωθυπουργός έκανε αναφορά στην ανάπτυξη της ναυτιλίας στη χώρα μας λέγοντας χαρακτηριστικά πως «είμαστε έθνος θαλασσοπόρων» και σημειώνοντας ότι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 25% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
«Σε αυτό, οι συνέργειες με την Κίνα, τη μεγαλύτερη εξαγωγική οικονομία στον κόσμο, είναι προφανείς» συνέχισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι η ασιατική χώρα έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε μακρινές αγορές σε μεγάλο βαθμό χάρη σε ελληνόκτητα πλοία.
«Πολλά από αυτά τα πλοία κατασκευάστηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία. Πιο συγκεκριμένα, περισσότερα από 1.000 τα τελευταία 15 χρόνια, τα οποία αντιστοιχούν αθροιστικά σε μια επένδυση που υπερβαίνει τα 50 δισ. δολάρια. Εάν αυτά τα πλοία μπορούσαν να αξιοποιήσουν υψηλής ποιότητας εξοπλισμό, όπως συστήματα περιβαλλοντικής προστασίας, φωτισμό, ηλεκτρικά συστήματα ή συστήματα πλοήγησης που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα, αυτό θα βελτίωνε περαιτέρω τη συνέργειά μας με αμοιβαία επωφελή τρόπο», είπε.