Τι δείχνουν τα στοιχεία τηλεθέασης
Μπορεί ο πρωθυπουργός και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μην έχουν δώσει επίσημη «τηλεοπτική μονομαχία», ωστόσο από νωρίς έχουν αρχίσει τις τηλεοπτικές συνεντεύξεις σε δελτία ειδήσεων και εκπομπές.
Ο Αλέξης Τσίπρας άλλωστε είχε απορρίψει την πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη για ντιμπέιτ.
Ο πρωθυπουργός έχει δώσει τρεις συνεντεύξεις σε δελτία ειδήσεων (Open, Alpha, Ant1) ενώ ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης πέντε. Εκ των οποίων δυο σε δελτία ειδήσεων (ΑΝΤ1 & Alpha), μια στην εκπομπή της Έλλης Στάη στο Open και μια στο Καλημέρα Ελλάδα.
Ενώ έχει κάνει και μια διακαναλική σε (ΕΡΤ,ΕΡΤ1 ΚΑΙ ΕΡΤ3) που μοίρασε την εικόνα σε άλλα κανάλια.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος» οι συνεντεύξεις άρχισαν πολύ νωρίς από τις αρχές του χρόνου με εκείνη που έδωσε ο πρωθυπουργός στο δελτίο ειδήσεων του Open.
Λίγες μέρες αργότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης φιλοξενήθηκε στο δελτίο του ΑΝΤ1 και είχε καλύτερη τηλεθέαση από εκείνη του πρωθυπουργού, ωστόσο οι συνεντεύξεις του Αλέξη Τσίπρα έχουν καλύτερη απόδοση σύμφωνα με τη συγκριτική παρατήρηση των δεδομένων.
Η τηλεοπτική συνέντευξη µε την καλύτερη µέχρι στιγµής απόδοση ήταν εκείνη του Αλέξη Τσίπρα στον AΝΤ1 (10,4% τηλεθέαση, που µεταφράζεται σε 1.081.000 τηλεθεατές) στις 15 Απριλίου, όπως αναφέρουν τα δεδοµένα της Nielsen. Η καλύτερη του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν εκείνη στο δελτίο του AΝΤ1 (8,3% τηλεθέαση, που µεταφράζεται σε 862.000 τηλεθεατές) στις 14 Ιανουαρίου.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη στην ανάγνωση των στοιχείων το περιβάλλον µέσα στο οποίο πραγµατοποιήθηκαν οι τηλεοπτικές συνεντεύξεις αλλά και η χρονική στιγµή µετάδοσης. Για την απόδοσή τους, δηλαδή, πρέπει να συνεκτιµηθούν ο ανταγωνισµός τι προγράµµατα είχαν «απέναντί» τους οι δύο πολιτικοί όταν έδιναν τις συνεντεύξεις, η ώρα µετάδοσης αλλά και το τηλεοπτικό ίχνος κάθε σταθµού.
Για παράδειγµα, ήταν η τηλεθέαση της συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκποµπή «Καληµέρα Ελλάδα» (AΝΤ1) στους τηλεθεατές 18-34 ετών, ανεξαρτήτως φύλου ήταν σχεδόν μηδενική. Στάση που θεωρείται λογική από έµπειρους τηλεοπτικούς παρατηρητές.
Ο πρόεδρος της Ν∆ ήταν στον «αέρα» στις 08:48 (η συνέντευξη διήρκεσε 64 λεπτά) και µάλλον η ώρα ήταν δεν ήταν κατάλληλη για την συγκεκριμένη ομάδα. Είχε πενταπλάσια τηλεθέαση, όµως, στους άνω των 55 ετών και αυτό είναι αναµενόµενο, διότι λογικά τηλεθεατές σε αυτή την ηλικιακή περιοχή είναι συνηθισµένοι στην πολύ πρωινή έγερση και επιπλέον η εκποµπή απευθύνεται σε µεγάλης ηλικίας τηλεθεατές. Στο κεντρικό δελτίο του Alpha, εξάλλου, φιλοξενήθηκαν µε διαφορά περίπου ενός µήνα πρώτα ο πρόεδρος της Ν∆ (22/4) και στη συνέχεια (13/5) ο πρωθυπουργός. Τη συνέντευξη Μητσοτάκη είδαν 545.000 τηλεθεατές, ενώ εκείνη του Τσίπρα 908.000 τηλεθεατές, σύµφωνα µε τη Nielsen. Στη διακαναλική του αρχηγού της Ν∆ είναι πρόδηλη η αυτοµατική συµπεριφορά των τηλεθεατών. Την είδαν από το κανάλι που αποτελεί συνήθειά τους. Ο κύριος όγκος τηλεθεατών µοιράστηκε ανάµεσα σε ΣΚΑΪ και Αlpha (από 335.000 τηλεθεατές).
Εκείνο που πρέπει να λάβουν υπόψη οι πολιτικοί και τα επικοινωνιακά επιτελεία τους είναι η χαµηλή τηλεθέαση σε άνδρες και σε γυναίκες τηλεθεατές 18-34 ετών, ανεξαρτήτως από την εκπομπή και τον σταθμό που επιλέγουν να μιλήσουν.
Η στάση αυτή είναι πιο έντονη στους 18-24 ετών επειδή έχουν απομακρυνθεί από την παραδοσιακή τηλεόραση, όπως αναφέρει ερευνητικός παρατηρητής («έχουν διαρρήξει τη σχέση τους µε το µέσον» είπε επί λέξει ο ειδικός), έχουν έντονο το στοιχείο της αμφισβήτησης και αναζητούν πληροφόρηση μέσα από άλλες πηγές.
Διαβάστε ολόκληρη την δημοσκόπηση στο Σαββατιάτικο φύλλο του Έθνους.