«Συριζοποίηση της εκπαίδευσης» καταγγέλλει η Γεννηματά

«Συριζοποίηση της εκπαίδευσης» καταγγέλλει η Γεννηματά

Προχειρότητα, πελατειακές σχέσεις, κυνήγι της αριστείας και οπισθοδρόμηση καταλογίζει στον υπουργό Παιδείας η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής

Σκληρή φραστική επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, εξαπέλυσε η πρόεδρος της ΔΗΣΥ, Φώφη Γεννηματά, υποστηρίζοντας ότι «με πρωτοφανείς μεθοδεύσεις επιχειρείται Συριζοποίηση της εκπαίδευσης» και «κυριαρχία του ρουσφετιού» και τονίζοντας ότι «αυτές οι παρεμβάσεις δεν θα μακροημερεύσουν και θα είναι από τις πρώτες που θα καταργηθούν».

«Με τη θηλιά που μας βάλατε στον λαιμό στα ζητήματα της οικονομίας και την υποβάθμιση και ναρκοθέτηση που οδηγείτε την παιδεία, δεν διαλύετε μόνο το παρόν αλλά υπονομεύετε και το μέλλον. Δυστυχώς, όμως, για εσάς, η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει» ανέφερε η κ. Γεννηματά στη σύντομη παρέμβασή της στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας.

Εξάλλου, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, κατηγόρησε τον υπουργό Παιδείας ότι δεν έχει πλήρη επίγνωση της ζημιάς που κάνει στην εκπαίδευση και ότι επιλέγει τις γρήγορες διαδικασίες συζήτησης του νομοσχεδίου, γιατί δεν δέχεται την κριτική. «Ο κατήφορός σας δεν έχει τέλος. Προχειρότητα, πελατειακές σχέσεις, κυνήγι της αριστείας και οπισθοδρόμηση. Αυτή η δήθεν αριστερή πολιτική σας δεν είναι τίποτα άλλο παρά διευθετήσεις συμφερόντων που καταλήγει να είναι μια σκληρή ταξική πολιτική» είπε η κ. Γεννηματά και πρόσθεσε: «Με τη πολιτική σας κουβαλάτε νερό στον μύλο της ΝΔ που επιχειρεί να γίνει ο εγγυητής στον χώρο της εκπαίδευσης χωρίς να έχει να προτείνει τίποτα καινοτόμο και χωρίς να πιστεύει στη δημόσια εκπαίδευση».

Η επικεφαλής της ΔΗΣΥ υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση έχει τη λογική του "ράβε ξήλωνε"» και ότι καταργεί την αναγκαία αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και τον σημαντικό θεσμό του σχολικού συμβούλου.

«Δημιουργείτε νέα γραφειοκρατία και νέες πελατειακές σχέσεις σε έναν από τους πιο ευαίσθητους τομείς. Εισάγετε τη μοριοδότηση, προετοιμάζοντας τους αρεστούς του υπουργού με πρωτοφανείς μεθοδεύσεις. Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή καταργείτε τις πανελλαδικές εξετάσεις. Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο τις επαναφέρετε. Σταματήστε επιτέλους τα παιχνίδια αυτά με τα παιδιά και την εκπαίδευση. Επιστρέφουμε σε ένα πισωγύρισμα δεκαετιών» υπογράμμισε και κατέληξε:

«Καταψηφίζουμε αυτό το νομοσχέδιο ως στάση ευθύνης απέναντι στα παιδιά. Και δεν είναι το μόνο που θα στιγματίσει τη θητεία σας. Έχετε σοβαρότατες ευθύνες για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην ανώτατη εκπαίδευση. Συνειδητά εγκαταλείψατε τα πανεπιστήμια που από κέντρα εκπαίδευσης έγιναν κέντρα και ορμητήρια παρανομίας με την κατάργηση του ασύλου».

Κλείνοντας την παρέμβασή της η κ. Γεννηματά ευχήθηκε καλή επιτυχία και δύναμη σε όλα τα παιδιά που δίνουν τη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων.

Σχολιάζοντας την κριτική της Φώφης Γεννηματά, ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για πανομοιότυπες αναφορές με αυτές της ΝΔ και της συνέστησε «να μην υποτιμά την κοινωνία». Την κάλεσε να επισκεφθούν μαζί τα πανεπιστήμια, όπου -όπως είπε- «υπάρχει μια απαράδεκτη κατάσταση, αλλά είναι σε ορισμένα μόνο ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και όχι σε όλα».

Έντονη, όμως, ήταν η αντίδραση του κ. Γαβρόγλου στις κατηγορίες της επικεφαλής της ΔΗΣΥ περί ρουσφετολογικών και πελατειακών πολιτικών. «Δεν ανέχομαι να λένε για κολλητούς και παρέες του υπουργού, ή της κυβέρνησης, που βολεύονται. Αυτό μας βάζει στη λογική ότι είμαστε κουτοί. Γιατί μόνοι αυτοί το κάνουν για να φέρουν τους κολλητούς τους. Πρέπει να είσαι ανόητος για να κάνεις τέτοια εφεύρεση» είπε και πρόσθεσε: «Εμείς είμαστε αντίθετοι στη λογική "δικοί σας και δικοί μας". Ας μην υποτιμά ούτε την κοινωνία ούτε τα παιδιά η κ. Γεννηματά. Την καλώ να πάμε μαζί στα πανεπιστήμια. Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση, που λέει ότι υπάρχει, δεν είναι σε όλα τα πανεπιστήμια».

Σχολιάζοντας τις βολές της κ. Γεννηματά κατά της ΝΔ, ο υπουργός σημείωσε ότι θα υπέθετε κανείς ότι η ίδια θα είχε κάτι καινοτόμο να παρουσιάσει, κάτι όμως που δεν έκανε.

Τέλος σχολιάζοντας τις αιτιάσεις της για την κατάργηση των σχολικών συμβούλων, αντέτεινε: «Κανείς δεν θέλει την κατάργηση των σχολικών συμβούλων, απλά παύει η καθοδήγηση των σχολείων να είναι προσωποκεντρική. Αυτό που καταργείται είναι η λογική της προσωποπαγούς καθοδήγησης.