«Ένα παράδειγμα προς μίμηση ειρηνικής συνύπαρξης και συμβίωσης μεταξύ της ελληνικής και της τουρκικής κοινότητας»
Προκειμένου να παραστεί στα θυρανοίξια του ιερού ναού Κωσταντίνου και Ελένης, που θα πραγματοποιηθούν από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται από χθες στην Ίμβρο.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της ΝΔ το πρωί επισκέφθηκε, μαζί με τη σύζυγό του, Μαρέβα, το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο Αγ. Θεοδώρων, όπου οι μαθητές και μαθήτριες τους υποδέχθηκαν με παιδικά τραγούδια. Ο κ. Μητσοτάκης συνομίλησε με τους Έλληνες εκπαιδευτικούς, τους οποίους ευχαρίστησε για την εξαιρετική δουλειά που κάνουν. Αμέσως μετά, ξεναγήθηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο, στους πλακόστρωτους δρόμους του χωριού, αλλά και στο σπίτι στο οποίο γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Πατριάρχης, όπως και σε ένα μικρό μουσείο που έχουν αφιερώσει οι κάτοικοι του χωριού στη ζωή και το έργο του.
Ο πρόεδρος της ΝΔ εξήρε το έργο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, χάρη στις προσπάθειες του οποίου οι Έλληνες της Ίμβρου, όπως είπε, επιστρέφουν τα τελευταία χρόνια στο νησί τους. Είναι ενδεικτικό ότι από 168 εναπομείναντες Έλληνες το 2000, σήμερα στο νησί κατοικούν μόνιμα περισσότεροι από 550 Έλληνες, ανάμεσα στους οποίους 39 μαθητές και 13 βρέφη, που γεννήθηκαν στο νησί.
Ακολούθως, ο κ. Μητσοτάκης αναχώρησε για την πρωτεύουσα της Ίμβρου (Παναγιά), όπου συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Ίμβρου και Τενέδου, Κύριλλο, με τον Έπαρχο Μουχιτίν Γκιουρέλ και τον δήμαρχο Ουνάλ Τσετίν.
Ο δήμαρχος επισήμανε την ειρηνική συμβίωση με την τοπική ελληνική κοινότητα της Ίμβρου και ζήτησε να γίνουν προσπάθειες για την ακτοπλοϊκή διασύνδεση του νησιού με τα υπόλοιπα του βορείου Αιγαίου. Ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε τον δήμαρχο για τη θερμή υποδοχή, επισημαίνοντας τη χαρά του που βρίσκεται στην Ίμβρο, ταξίδι που ήθελε -όπως είπε- ο ίδιος και η σύζυγός του να κάνουν εδώ και πολύ καιρό. «Είχα δεσμευθεί και στον Πατριάρχη να βρεθώ μαζί του στον τόπο στον οποίο γεννήθηκε και τον οποίον τόσο αγαπά. Και θέλω να σας ευχαριστήσω και προσωπικά για την πολύ καλή συνεργασία την οποία αντιλαμβάνομαι ότι έχετε με τους συλλόγους των Ιμβρίων, αλλά και με την ελληνική κυβέρνηση για να μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία στην Ίμβρο, ώστε η Ίμβρος πραγματικά να γίνει αυτό το οποίο όλοι θέλουμε: ένα παράδειγμα προς μίμηση ειρηνικής συνύπαρξης και συμβίωσης μεταξύ της ελληνικής και της τουρκικής κοινότητας. Και εύχομαι να μου δοθεί κι εμένα η δυνατότητα να μπορέσω να βοηθήσω, ώστε να γίνει πράξη αυτό το οποίο είπατε, να υπάρξει δηλαδή μια απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ της Ίμβρου και ελληνικών νησιών, της Λήμνου, της Σαμοθράκης, της Θάσου, αλλά και της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας ενδεχομένως. Πιστεύω ότι αυτό θα κάνει πάρα πολύ καλό στον τουρισμό της Ίμβρου, ένα νησί το οποίο έχει πολύ μεγάλες τουριστικές δυνατότητες, θα φέρει περισσότερο κόσμο στο νησί, θα φέρει περισσότερους κατοίκους της Ίμβρου προς τα ελληνικά νησιά. Και το γεγονός ότι αυξάνεται και ο ελληνικός πληθυσμός της Ίμβρου τα τελευταία χρόνια, δεν σημαίνει απλά ότι έρχονται γιατί υπάρχουν ελληνικά σχολεία, έρχονται γιατί αισθάνονται καλοδεχούμενοι στο νησί, και χαίρομαι πολύ που συνάντησα και έναν Έλληνα ο οποίος δουλεύει για εσάς» είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Στη συνέχεια επισκέφθηκε την έδρα του Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Συνδέσμου Ίμβρου (ιδρύθηκε το 2014), ο οποίος έχει τη διαχειριστική ευθύνη για τα ελληνικά σχολεία, ενώ περπάτησε στους δρόμους της Παναγιάς και συνομίλησε με κατοίκους. Μάλιστα ένας συνταξιούχος τον ρώτησε «τι θα απογίνει με τις μειώσεις στις συντάξεις» για να πάρει την απάντηση του προέδρου της ΝΔ: «Μπορούμε να βάλουμε ένα φρένο σε αυτές τις μειώσεις».
Το μεσημέρι, ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε το χωριό Σχοινούδι, στο οποίο μέχρι τη δεκαετία του ΄60 κατοικούσαν περισσότεροι από 3.000 Έλληνες και σήμερα κατοικούν λιγότεροι από 100. Περπάτησε στα σοκάκια του χωριού και συνεχάρη τους προέδρους των δύο Σωματείων Ιμβρίων Στυλιανό Πούλαδο και Παύλο Σταματίδη για τις προσπάθειές τους να κρατήσουν άσβηστη τη φλόγα για επιστροφή των Ελλήνων στο νησί.