Σύμφωνα με στοιχεία των ερευνητών, κάθε χρόνο περίπου δέκα πλοία πλήττονται στους ωκεανούς από τεράστια, απροειδοποίητα κύματα και κάποια από αυτά βυθίζονται.
Το 1978, το κοντέινερ ‘"München" με 28 επιβάτες χτυπήθηκε στα βόρεια των Αζορών από ένα τεράστιο κύμα, με συνέπεια να βυθιστεί. Το 1984 και αφού χτυπήθηκε από κύμα, γκρεμίστηκε μία εξέδρα άντλησης πετρελαίου στον Καναδά με τεράστιες συνέπειες για το περιβάλλον. Το 2002 ένα τερατώδες κύμα έκοψε στα δύο το δεξαμενόπλοιο "Prestig" και προκάλεσε διαρροή πετρελαίου στις ακτές τις Ισπανίας.
Για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών, οι επιστήμονες του Ινστιτούτου του Αμβούργου έχουν αναπτύξει μια καινούρια θεωρία, σύμφωνα με την οποία μπορούν να καταλάβουν πως δημιουργούνται τα πελώρια κύματα- και κατά συνέπεια να τα προβλέψουν.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Deutsche Welle, η θεωρία προβλέπει ότι τα κύματα αλληλοεπηρεάζονται. Όταν, για παράδειγμα, πνεύσει ισχυρός άνεμος πάνω από ορισμένα θαλάσσια ρεύματα, τότε προκαλείται το εξής φαινόμενο: ένα κύμα μπορεί να απορροφήσει κυριολεκτικά την ενέργεια από τα διπλανά κύματα.
"Έτσι όλη αυτή η ενέργεια μπορεί να συγκεντρωθεί για ορισμένα λεπτά της ώρας σε ένα κύμα", εξηγεί ο Νόρμπερτ Χόφμαν, από το Ινστιτούτο μηχανικής και θαλάσσιας τεχνολογίας του πανεπιστημίου του Αμβούργου
"Κάτα αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα ασυνήθιστα μεγάλο κύμα το οποίο όμως μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα διαλύεται", όπως λέει ο επιστήμονας.