Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανέβαλε την εφαρμογή των κανόνων, που απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες να πληρώνουν για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες παράγονται από τις πτήσεις από και προς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Την έντονη αντίθεσή τους σε αυτούς του κανόνες έχουν εκφράσει - μεταξύ άλλων - οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία.
Η Ευρωπαία Επίτροπος για το Περιβάλλον, Κόνι Χέντεγκαρντ, είπε ότι πρότεινε να σταματήσει τη ρύθμιση για ένα χρόνο, λέγοντας πως η απόφασή της αυτή προέκυψε κατόπιν διαπραγματεύσεων για τις εκπομπές αερίων παγκοσμίως.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας δεν σημείωσε πρόοδο σχετικά με την παγκόσμια συμφωνία, που θα εισάγει φορολογία από την επόμενη χρονιά.
Το σχέδιο παρουσιάστηκε την 1η Ιανουαρίου και, για την ώρα, οι κανόνες αφορούν μόνο στις πτήσεις εντός Ευρώπης.
Η Ινδία και η Κίνα ήταν από τους πιο δυνατούς αντιπάλους του σχεδίου αυτού, με την Ινδία να απαγορεύει στις αεροπορικές της εταιρείες να συμμορφώνονται με αυτό από τον περασμένο Απρίλιο.
Το εν λόγω πρόγραμμα της Ε.Ε. ξεκίνησε το 2005, αρχικά για τα εργοστάσια, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, αλλά επεκτάθηκε και στα αεροσκάφη.
Οι κανόνες προβλέπουν οι εταιρείες να πληρώνουν φόρο για κάθε τόνο εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα.
Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι αυτό θα τους κοστίσει 17,5 δισ. ευρώ για οκτώ χρόνια, αλλά η Ε.Ε. αντιτείνει ότι προσθέτει ένα ποσό μεταξύ μόλις 4 έως 24 ευρώ στο κόστος μιας μεγάλης πτήσης.