Φυσά δυνατά ο Ήλιος; Κεραυνοί στη Γη!

Ορμή... Ηλίου... οργή κεραυνού! Σύμφωνα με μια νέα βρετανική έρευνα, οι δυνατοί ηλιακοί άνεμοι, που προέρχονται από αυξημένη δραστηριότητα του Ήλιου και στέλνουν στη Γη ριπές φορτισμένων σωματιδίων, προκαλούν περισσότερους κεραυνούς στον πλανήτη μας.

Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα περιβάλλοντος "Environmental Research Letters", βρήκαν ότι όταν αυξάνεται η ένταση του ηλιακού ανέμου, που εισέρχεται στη γήινη ατμόσφαιρα, τότε ο αριθμός των κεραυνών αυξάνει.

Με αυτή την ανακάλυψη, οι επιστήμονες ελπίζουν τώρα ότι θα μπορέσουν στο μέλλον να προβλέπουν καλύτερα το πότε θα αυξηθούν οι ηλεκτρικές καταιγίδες και οι κεραυνοί μέσω της παρακολούθησης του Ήλιου από δορυφόρους.

Ο ηλιακός άνεμος προέρχεται από την περιστρεφόμενη σφαίρα καυτού πλάσματος του Ήλιου, από όπου εκτοξεύονται ηλεκτρικά φορτισμένα σωματίδια (κυρίως ηλεκτρόνια και πρωτόνια), τα οποία ταξιδεύουν στο διάστημα και φθάνουν στη Γη με ταχύτητες 400 έως 800 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο. Η άφιξη αυτών των σωματιδίων στον πλανήτη μας -καθώς έρχονται σε επαφή με το γήινο μαγνητικό πεδίο- πυροδοτεί το θεαματικό πολικό σέλας, αλλά επίσης επηρεάζει τον καιρό και, μεταξύ άλλων, διευκολύνει τους κεραυνούς.

Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι η κοσμική ακτινοβολία από το διάστημα (π.χ. λόγω έκρηξης σούπερ-νόβα) μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των κεραυνών. Τώρα ανακαλύπτεται ότι και ο Ήλιος έχει ένα ανάλογο αποτέλεσμα.