Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στη χώρα μας (αλλά και διεθνώς) προτιμούν τα έξυπνα και οικολογικά έπιπλα αντί των συμβατικών.
Βασικό κριτήριο φαίνεται πως είναι η τιμή τους αλλά και σε συνάρτηση με την ποιότητα τους.
Σημαντικό ρόλο για τους καταναλωτές φαίνεται πως παίζει η υγεία τους αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διεξήχθη στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος GSF (Green Smart Furniture).
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, ως προς τις λειτουργίες που θα μπορούσε να έχει ένα "έξυπνο" έπιπλο, προσανατολίζονται κυρίως στην ευκολία συντήρησης και καθαριότητας, την εύκολη μετακίνησή του, την ασφάλεια και υποβοήθηση του ατόμου για αλλαγή θέσης στο έπιπλο ή προσαρμογή των διαστάσεών του ως προς τα ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά του ατόμου.
Εστιάζοντας ακόμη περισσότερο σε συγκεκριμένο είδος επίπλου, το οποίο οι ερωτώμενοι θα επιθυμούσαν να είναι ένα "έξυπνο" και οικολογικό έπιπλο, η πλειοψηφία (49,5%) δήλωσε ότι αυτό είναι το κάθισμα- είτε καρέκλα είτε καναπές -και ακολουθούν, με πολύ χαμηλότερα ποσοστά, το κρεβάτι (25,1%), η κουζίνα (12,1%), το τραπέζι και οι αποθηκευτικοί χώροι (ντουλάπια), με ποσοστά 7,0% και 6,3% αντίστοιχα.
Πολύ ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα που αφορούν το επιπλέον χρηματικό ποσό που είναι διατεθειμένοι οι καταναλωτές να πληρώσουν προκειμένου να αποκτήσουν ένα "έξυπνο" και οικολογικό έπιπλο. Είναι σημαντικό ότι η σχετική πλειοψηφία (27,4%) δηλώνει διατεθειμένη να πληρώσει επιπλέον 5-10% της τιμής που έχει ένα συμβατικό έπιπλο για ένα "έξυπνο" και οικολογικό έπιπλο. Αν σε αυτό το ποσοστό προσθέσουμε και αυτούς, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν από 1-5% επιπλέον (22,4%) και από 11-15% επιπλέον (18,6%), τότε ένα ποσοστό της τάξεως του 68% των συμμετεχόντων στην έρευνα, είναι διατεθειμένο να πληρώσει έως και 15% περισσότερο σε σχέση με ένα συμβατικό έπιπλο.
Με βάση, λοιπόν, όλα τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα τεχνολογικά, οικολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά που μπορεί να ενσωματώνει ένα "έξυπνο" και οικολογικό έπιπλο, στην ερώτηση το πόσο θα ενδιέφερε τους συμμετέχοντες (στην έρευνα) η αγορά ενός τέτοιου επίπλου, η πλειοψηφία απάντησε από "αρκετά" (41,6%) έως "πάρα πολύ" (28,6%), ενώ μόλις το 1,5% αυτών δήλωσε πως δεν θα τον ενδιέφερε καθόλου.
Επιπλέον, το είδος του προϊόντος στο οποίο κατευθύνει η παρούσα έρευνα δημιουργεί προϋποθέσεις για πραγματοποίηση πωλήσεων και σε αγορές του εξωτερικού (εξωστρέφεια). Τέλος, η έρευνα υποδεικνύει, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την συγκεκριμένη εξειδικευμένη αγορά (niche market), ιδιαίτερα στην περίοδο ανάκαμψης της οικονομίας.
Επομένως, η στροφή στη συγκεκριμένη αγορά οδηγεί σε βέβαιη απόκτηση σημαντικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.