Το δόγμα too big to be saved (πολύ μεγάλο για να διασωθεί) ήταν ένα από τα "συνθήματα" που μας έμαθε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Φαίνεται όμως πως στους περισσότερους ανθρώπους, το "δόγμα" αυτό ισχύει και για τη σωτηρία του πλανήτη. Θεωρούν ότι είναι πολύ μεγάλο... πρότζεκτ για να ασχοληθούν με αυτό.
Γιατί όμως αγοράζουμε πράσινα προϊόντα; Όχι για χάρη του περιβάλλοντος πάντως, όπως αναφέρει μελέτη της UPS. Σύμφωνα με τους αναλυτές της τράπεζας, οι ερωτήσεις που κάνει ένας καταναλωτής στον εαυτό του δεν είναι αν "θα σώσει αυτό το προϊόν τον πλανήτη;" αλλά "είναι καλό για μένα και την οικογένεια μου;" ή "θα μου εξοικονομήσει χρήματα;".
Μελέτη του ινστιτούτου διαφήμισης Ogilvy & Mather έδειξε ότι ενώ το 80% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα ήθελε να αγοράζει οικολογικά προϊόντα, μόλις 20% το κάνει σε σχετικά συστηματική βάση.
Επίσης παρατηρήθηκε συχνά το φαινόμενο που ονομάζεται "ηθική αδεία", δηλαδή, ένας καταναλωτής αγοράζει ένα οικολογικό προϊόν, επειδή πιστεύει ότι έκανε καλό στο περιβάλλον με αυτή του την επιλογή, το χρησιμοποιεί σε τέτοιο εξαντλητικό βαθμό που μετά χρειάζεται να αγοράσει κι άλλο, κι άλλο και τελικά η καταναλούμενη ενέργεια για την παραγωγή αυτών των προϊόντων, είναι τόσο μεγάλη που δεν διαφέρει ως προς το αποτύπωμα από αυτή ενός συμβατικού προϊόντος στο οποίο γίνεται λελογισμένη χρήση.