Την λύση για ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που δεν εξαρτώνται από ακριβά συστήματα και χρονοβόρες διαδικασίες για τη φόρτισή τους και δεν επιβαρύνουν τον αέρα του αστικού περιβάλλοντος, βρήκαν οι αρμόδιες αυστριακές αρχές.
Αναζητώντας μια γρήγορη, αξιόπιστη και οικολογική λύση, ο οργανισμός αστικών συγκοινωνιών της Βιέννης στράφηκε σε μέσα που είχε ήδη στη διάθεσή του: τα υπάρχοντα σύρματα των τραμ.
Κάποια από τα λευκά και κόκκινα, καθαρά και αθόρυβα λεωφορεία κυκλοφορούν εδώ και αρκετούς μήνες στους δρόμους της Βιέννης, όμως η αρχή μεταφορών σκοπεύει σταδιακά να αντικαταστήσει με αυτά τον παλιό στόλο, που λειτουργεί με υγροποιημένο αέριο πετρέλαιο.
Η διαφορά τους από άλλα δίκτυα που περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνητα λεωφορεία είναι ότι, αντί να φορτίζονται με τεχνολογία plug-in που προϋποθέτει τη στάση τους για αρκετά λεπτά, τροφοδοτούνται διαρκώς από τους υπέργειους ρευματολήπτες των τραμ.
Ήδη στο δίκτυο έχουν ενταχθεί 12 τέτοια μικρά λεωφορεία, χωρητικότητας 40 επιβατών το καθένα. Στο τέρμα της διαδρομής τους, τα οχήματα χρειάζονται λιγότερο από 15 λεπτά για να φορτιστούν μέσω βραχιόνων που συνδέονται με την παροχή ρεύματος των τραμ, μια μέθοδος που επιτρέπει την τοποθέτηση μικρότερων μπαταριών, άρα και την εξοικονόμηση χρημάτων που θα δαπανώνταν για νέες υποδομές.