Το Δεκέμβριο ο δήμος της πόλης επέβαλε απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων αφού η πόλη είχε πνιγεί στην αιθαλομίχλη
Το 2008 το Μιλάνο ανακηρύχθηκε η πιο μολυσμένη πόλη της Ευρώπης και 8 χρόνια μετά παραμένει στις πιο μολυσμένες της Γηραιάς Ηπείρου, αν όχι η πρώτη. Μάλιστα το Δεκέμβριο, ο δήμος επέβαλε απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων αλλά και τη ρίψη πρωτοχρονιάτικων πυροτεχνημάτων γιατί η πόλη πνιγόταν στην αιθαλομίχλη.
Τώρα οι αρχές του Μιλάνου εξετάζουν το ενδεχόμενο να πληρώνουν όσους κατοίκους επιλέγουν να πηγαίνουν από και προς τη δουλειά τους με το ποδήλατο σε μια προσπάθεια να περιορίσει την κίνηση οχημάτων.
Ήδη σε κάποιες πόλεις της Γαλλίας, όσοι εργαζόμενοι πηγαίνουν στην εργασία τους με το ποδήλατο παίρνουν 25 λεπτά του ευρώ για κάθε χιλιόμετρο που κάνουν. Δυστυχώς το πρόγραμμα δεν έχει αποδώσει αφού μόλις 420 άνθρωποι έχουν δηλώσει συμετοχή.
Ωστόσο σε μια άλλη χώρα, στη Δανία, στην πρωτεύουσα Κοπεγχάγη, το ποδήλατο είναι πολύ διάσημο μέσο μετακίνησης και μάλιστα χωρίς οικονομικό κίνητρο.
Το 56% των Δανών ποδηλατών δηλώνει, σε σχετικές έρευνες, ότι χρησιμοποιούν το ποδήλατο διότι είναι ένα γρήγορο και εύκολο στη χρήση ενώ το 19% το χρησιμοποιούν ως μέσο άσκησης. Αντιθέτως μόλις το 1% δηλώνουν ότι το χρησιμοποιούν για να προστατεύσουν το περιβάλλον.
Έτσι οι σύμβουλοι των αρχών του Μιλάνου εξετάζουν μήπως κάποιο άλλο κίνητρο, εκτός του οικονομικού θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην εξάπλωση της χρήσης του ποδηλάτου.