Αν δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας πλέον χωρίς κάτι, αυτό είναι ο ηλεκτρισμός : από τους υπολογιστές και τις τηλεοράσεις, τις ηλεκτρικές συσκευές, τα ασανσέρ, τα φανάρια στους δρόμους, όλα θέλουν ρεύμα για να λειτουργήσουν.
Για αυτό οι επιστήμονες εκπέμπουν SOS : έρχεται η εποχή των μαζικών μπλακ άουτ σε όλο τον κόσμο. Μάλιστα, όπως προειδοποιούν, οι διακοπές ρεύματος θα είναι πιο συχνές, πιο πολύωρες και πιο σοβαρές τα ερχόμενα χρόνια.
Ο καθηγητής αρχιτεκτονικής, Χιου Μπερντ, του βρετανικού πανεπιστημίου του Λίνκολν, και ο καθηγητής κοινωνιολογίας, Στιβ Μάθιουμαν, του νεοζηλανδικού πανεπιστημίου του Όκλαντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Social Space Scientific Journal", εκτιμούν ότι το πρόβλημα επιδεινώνεται σιγά σιγά από ένα συνδυασμό προβλημάτων, τόσο στην πλευρά της ζήτησης ηλεκτρισμού (συνεχής αύξηση με εντεινόμενο ρυθμό διεθνώς), όσο και της προσφοράς (ηλεκτρικά δίκτυα όλο και πιο ευάλωτα).
Προβλήματα, όπως αυτά που βλέπουμε σε χώρες σαν τη Βενεζουέλα, την Αργεντινή, αλλά και σε Ευρώπη και ΗΠΑ, δεν είναι παρά μια μικρή γεύση για αυτό που θα ακολουθήσει.
Οι ειδικοί λένε ότι η προμήθεια ρεύματος δεν είναι τόσο διασφαλισμένη όσο νομίζουμε.
Η εγγυημένη παροχή ηλεκτρισμού απειλείται για διάφορους λόγους, όπως η σταδιακή εξαφάνιση της πρώτης ύλης των ορυκτών καυσίμων (πετρελαίου κ.α.), η δυσκολία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να καλύψουν το κενό (τουλάχιστον για μια μεταβατική περίοδο), η γήρανση του εξοπλισμού των ηλεκτρικών δικτύων, τα ολόενα πιο ακραία καιρικά φαινόμενα κ.α.
Παρ΄ ότι οι τεχνικές βλάβες είναι η νούμερο ένα αιτία μπλακ άουτ παγκοσμίως, οι διακοπές εξαιτίας ανεπαρκούς παροχής είναι περισσότερες από όσο πιστεύεται. Τεράστιο είναι και το κόστος τους.
Η έρευνα εκτιμά ότι ήδη, μόνο στις ΗΠΑ, οι ετήσιες ζημιές από τα κατά καιρούς μπλακ άουτ φθάνουν τα 180 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο κόστος αυτό πρέπει να προστεθούν ευρύτερες μη κοστολογημένες ανησυχίες, όταν κόβεται το ρεύμα, όπως η ασφάλεια των τροφίμων, η αύξηση της εγκληματικότητας, οι δυσκολίες στις μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων, το περιβαλλοντικό κόστος από τη χρήση του πετρελαίου ως εναλλακτικής πηγής ενέργειας κ.α.