Ταξίδι στον Άρη! Ακούγεται συναρπαστικό; Αναθεωρείστε. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα προσομοιωμένης αποστολής 520 ημερών, τεμπελιά, λήθαργος, υπνηλία από τη βαρεμάρα και κατάθλιψη περιμένουν τους μελλοντικούς ταξιδιώτες στον γειτονικό μας, Κόκκινο Πλανήτη. Η προσομοίωση που πραγματοποιήθηκε στη Ρωσία είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια σχετική προσομοίωση που έγινε ποτέ. Όπως έδειξαν τα πορίσματα, οι επιβάτες ενός διαστημοπλοίου, κλεισμένοι για τόσο καιρό σε ένα μικρό χώρο, θα αντιμετωπίσουν προβλήματα ύπνου, κατάθλιψης και ατονίας. Οι διαταραχές αυτές μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο το απαιτητικό -και μάλλον μονότονο για τους άμεσα συμμετέχοντες- εγχείρημα της ανθρωπότητας να πατήσει το πόδι της στον Κόκκινο Πλανήτη.
Μάλιστα αποδείχτηκε πως κανένας από τους σημερινούς αστροναύτες δεν έχει τις ικανότητες να τα βγάλει πέρα σε ένα τόσο μακροχρόνιο ταξίδι. Τα τελευταία χρόνια, κανείς αστροναύτης δεν έχει παραμείνει στο διάστημα πάνω από έξι μήνες, στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Παλαιότερα, το 1995, ο Ρώσος κοσμοναύτης Βαλερί Πολιακόφ είχε σπάσει το ρεκόρ μένοντας 437 συνεχόμενες μέρες εκτός της Γης.
Η προσομοίωση κόστισε 10 εκατ. δολάρια και συμμετείχε εξαμελές πλήρωμα από τη Ρωσία, την Ευρώπη και την Κίνα.
Οι εθελοντές βρίσκονταν υπό συνεχή επιστημονική επιτήρηση και η μόνη τους επαφή με τον έξω κόσμο ήταν μέσω του διαδικτύου και τηλεφώνων με 20λεπτη χρονοκαθυστέρηση στην επικοινωνία, όσο χρειάζονται πράγματι τα ραδιοκύματα για να ταξιδέψουν μεταξύ του Άρη και της Γης. Η βασική διασκέδασή τους ήταν να βλέπουν ταινίες DVD, να παίζουν βιντεοπαιγνίδια και να διαβάζουν βιβλία, ενώ κατά καιρούς καλούνταν να αντιμετωπίσουν απρόσμενα περιστατικά (π.χ. μικρές πυρκαγιές ή μπλακ-άουτ του ρεύματος), που σκηνοθετούσαν επίτηδες οι ελεγκτές για να τεστάρουν την ετοιμότητα του πληρώματος.
Βασική διαπίστωση ήταν ότι οι αστροναύτες υιοθέτησαν σχετικά γρήγορα ένα καθιστικό και αδρανές στιλ ζωής, με τους περισσότερους να κοιμούνται και να αναπαύονται περισσότερο από το συνηθισμένο, ενώ μερικοί έκαναν πολύ άσχημο ύπνο, εμφανίζοντας στη συνέχεια μειωμένο βαθμό εγρήγορσης και αυξημένη ροπή για λάθη στην εκτέλεση των καθηκόντων τους, καθώς και για ατυχήματα.