Η απόδοσή της από τις αρχές του 21ου αιώνα έφθασε σχεδόν το 60.000%
Στο ναό του χρήματος, την Wall Street, όπου τα πάντα πωλούνται και αγοράζονται, μπορεί η η Apple και η Amazon να θεωρούνται τα "ιερά τέρατα" με χρηματιστηριακή αξία που προσεγγίζει το 1 τρισ. δολάρια, ωστόσο ο μεγάλος νικητής στην χρηματιστηριακή αγορά του 21ου αιώνα είναι άλλος, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύει το Bloomberg.
Από τις αρχές του 21ου αιώνα η μετοχή της Apple κατέγραψε κέρδη πάνω από 5.300%, με την τιμή να φθάνει στις 18 Απριλιου 2019 τα 203,86 δολάρια ανά μετοχή και την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας τα 961,26 δισ. δολάρια. Αντίστοιχα, η μετοχή της Amazon κατέγραψε κέρδη πάνω από 2.300%, με την τιμή να φθάνει τα 1.861,69 δολάρια ανά μετοχή και η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας τα 916,04 5 δισ. δολάρια.
Με αυτά τα δεδομένα θα μπορούσε να πει κανείς, ότι ο μεγάλος νικητής είναι η μετοχή της Apple. Κι όμως όχι, καθώς υπήρξε μία μετοχή, που κατέγραψε αστρονομικά κέρδη ύψους σχεδόν 60.000% κι ας κοστίζει μόλις 55,20 δολάρια η μετοχή, με την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να ανέρχεται σε μόλις 29,98 δισ. δολάρια.
Πρόκειται για την μετοχή της Monster Beverage Corp., της εταιρείας που παράγει τα ενεργειακά ποτά Monster. Όπως επισημαίνει το Bloomberg, πρόκειται για ένα ιστορικό ράλι, το οποίο τροφοδοτήθηκε από την αύξηση των κερδών της εταιρείας κάθε χρόνο από το 2008 και την ετήσια αύξηση των εσόδων, που δεν έχει πέσει κάτω από το 9% από το 2001.
«Τα ενεργειακά ποτά είναι τα ανθρακούχα αναψυκτικά αυτής της γενιάς και η Monster έχει με συνέπεια διευρύνει τις σειρές προϊόντων της με μεγάλη επιτυχία», δήλωσε στο αμερικανικό οικονομικό πρακτορείο η Καρολίν Λεβί, αναλύτρια της Macquarie Capital. Ωστόσο, τώρα η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρούς κινδύνους, με την μετοχή της να έχει υποχωρήσει κατά 18% τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην αγορά των ενεργειακών ποτών, μία αγορά αξίας 50 δισ. δολαρίων.
Η Amazon.com πωλεί ένα ενεργειακό ποτό ιδιωτικής ετικέτας και η Coca-Cola λανσάρει την Coca-Cola Energy στην Ευρώπη, όπως σημειώνει το Bloomberg. Μάλιστα, όπως επισημαίνει, το προϊόν της Coca-Cola θεωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αν και η μεγαλύτερη εταιρεία αναψυκτικών στον κόσμο κατέχει σχεδόν το 19% των μετοχών της Monster, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg, καθιστώντας τη μακράν τον μεγαλύτερο επενδυτή της εταιρείας.
Διανέμει επίσης προϊόντα Monster και οι αναλυτές υπέθεταν, ότι κάποια στιγμή θα εξαγόραζε οριστικά τη Monster, αλλά το λανσάρισμα του ενεργειακού ποτού θεωρήθηκε ένδειξη απομάκρυνσης από αυτό το σενάριο. Όπως ανέφερε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Κένεθ Σι «η Monster είχε μία μεγάλη επιτυχία, όταν συμφώνησε με την Coca-Cola για την διανομή των προϊόντων Monster, αλλά υπάρχει πραγματικός κίνδυνος, τα ενεργειακά ποτά της ίδιας της Coca-Cola να διαταράξουν μια πραγματικά ισχυρή συνεργασία και να επιβραδύνουν τη Monster σε διεθνές επίπεδο».
Η Monster είχε μερίδιο αγοράς 35,4% στην κατηγορία των ενεργειακών ποτών το Μάρτιο του 2019, μειωμένο κατά 3,5% από τον αντίστοιχο μήνα του 2018, σύμφωνα με τα δεδομένα της IRI. Το εταιρικό μερίδιο της ανταγωνιστικής Red Bull μειώθηκε λιγότερο από 1 ποσοστιαία μονάδα στο 38,2%. Το μερίδιο της Vital Pharma, σημείωσε άνοδο από μόλις 1% σε 8,3%. Η τελευταία φορά που η μετοχή της Monster βρέθηκε σε επίπεδα-ρεκόρ, ήταν τον Ιανουάριο του 2018, όταν έφθασε στα 68,91 δολάρια και εξακολουθεί να βρίσκεται περίπου 20% κάτω από αυτά. Προς το παρόν ωστόσο, μπορεί να καυχιέται για τις επιδόσεις της τον 21ο αιώνα.