Αντιμέτωποι με εκπλήξεις βρίσκονται ήδη χιλιάδες φορολογούμενοι που υποβάλουν ηλεκτρονικά φορολογικές δηλώσεις , καθώς ενημερώνονται από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ότι θα πρέπει να αποστείλουν ταχυδρομικά τα στοιχεία που υπέβαλαν στην Εφορία, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση της δήλωσής τους.
Το σχετικό μήνυμα εμφανίζεται σε φορολογουμένους οι δηλώσεις των οποίων “κόβονται” στη διασταύρωση των δηλωθέντων ποσών με τα τηρούμενα ηλεκτρονικά αρχεία στη ΓΓΠΣ , καθώς προκύπτει ότι απαιτείται έλεγχος των πρωτότυπων δικαιολογητικών. Οι εν λόγω δηλώσεις δεν εκκαθαρίζονται άμεσα και η ΓΓΠΣ ενημερώνει τους υπόχρεους ότι προκειμένου να γίνει η εκκαθάριση της δήλωσής τους θα πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν με συστημένη επιστολή εκτύπωση της δήλωσης (Ε1) που υπέβαλαν με τα απαιτούμενα πρωτότυπα δικαιολογητικά στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος εντός 15 εργάσιμων ημερών.
Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης του φορολογουμένου στην πρόσκληση για προσκόμιση των δικαιολογητικών ή μη ορθότητας των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών ο φορολογούμενος θα ενημερώνεται ότι η υποβληθείσα δήλωσή του προωθείται για περαιτέρω έλεγχο.
Μετά την παραλαβή και τον έλεγχο των δικαιολογητικών από την εφορία και εφόσον αυτά είναι ορθά, η ΔΟΥ θα ενημερώνει άμεσα τη ΓΓΠΣ προκειμένου να γίνει η εκκαθάριση της δήλωσης. Εάν το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι πιστωτικό θα ακολουθείται η προαναφερθείσα διαδικασία, τόσο για τους φορολογικά ενήμερους όσο και για εκείνους που δεν είναι ενήμεροι.
Η σχετική διαδικασία ακολουθείται σε χιλιάδες περιπτώσεις με αποτέλεσμα οι υποστελεχωμένες Εφορίες να αντιμετωπίζουν εν μέσω θέρους σοβαρά προβλήματα ελέγχου των δικαιολογητικών, κάτι που πηγαίνει πίσω τόσο την εκκαθάριση, όσο και την είσπραξη των αναλογούντων φόρων.