Αδυναμία δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης στην ελληνική οικονομία βλέπουν οι πολίτες σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι πολίτες εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι σχετικά με την κίνηση της ανεργίας και περιμένουν άνοδο της, ενώ εκφράζουν αβεβαιότητα σχετικά με το αν θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Η ακρίβεια αναδεικνύεται σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των νοικοκυριών, αφού ο σχετικός δείκτης για το κόστος ζωής αυξήθηκε στο 20,6 γεγονός που δείχνει ότι οι πολίτες βλέπουν τα προϊόντα και γενικότερα το κόστος ζωής να αυξάνεται.
Οι καταναλωτές παραμένουν απαισιόδοξοι καθώς σύμφωνα με την έρευνα, το α΄ τρίμηνο του 2013 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στις 26,3 μονάδες, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2012. Η τιμή του δείκτη παραμένει ωστόσο κάτω από τις 50 μονάδες, γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές παραμένουν απαισιόδοξοι, καθώς η επιδείνωση της ανεργίας και η ακρίβεια επιτείνουν την αγωνία και τον φόβο.
Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, διαγράφεται μία μείωση στις αναμενόμενες αγορές αγαθών, με τον δείκτη ροπής προς κατανάλωση έχει μειωθεί το πρώτο τρίμηνο του έτους στις 28,2 μονάδες, έναντι 29,3 μονάδων το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι.
Συμπερασματικά, η έρευνα καταγράφει απαισιόδοξες προθέσεις των καταναλωτών για καταναλωτικές δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες.
Η εκτίμηση των ερωτηθέντων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση δείχνει σταθερή για το πρώτο τρίμηνο του 2013 (19,6 μονάδες), ενώ έντονη είναι η απαισιοδοξία τους σχετικά με τη μεταβολή της φτώχειας, με το σχετικό δείκτη να παρουσιάζει πάντως μικρή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (8,1 μονάδες έναντι 6,9 το δ΄ τρίμηνο του 2012).
Διαβάστε τα αποκαλυπτικά συμπεράσματα της έρευνας του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για το οικονομικό κλίμα στη χώρα το πρώτο τρίμηνο του 2013.