Πτώση έχει παρουσιάσει η ζήτηση για είδη ένδυσης και υπόδησης, κυρίως επωνύμων, καθώς η οικονομική ύφεση, σε συνδυασμό με τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης, έχουν αρνητική επίδραση στο διαθέσιμο εισόδημα και την ψυχολογία των καταναλωτών.
Όπως επισημαίνει η Hellastat σε πρόσφατη μελέτη της σύμφωνα με το δείκτη όγκου της ΕΛΣΤΑΤ, το 2011 ο τομέας ένδυσης-υπόδησης κατέγραψε υποχώρηση 18,8% (η μεγαλύτερη απώλεια συγκριτικά με τους υπόλοιπους κλάδους του λιανικού εμπορίου), ενώ τους πρώτους 8 μήνες του 2012 η πτώση έγινε εντονότερη (-21,5% σε ετήσια βάση). Η σωρευτική μείωση σε σχέση με το 2005 ανέρχεται σε περίπου 30%.
Υπό τις αρνητικές αυτές συνθήκες, οι λιανέμποροι υιοθετούν πρακτικές όπως ανεπίσημες εκπτώσεις, εκπτώσεις για μέλη, προσφορές για αγορές περισσότερων ειδών, δωροκουπόνια κ.α. οι οποίες ωστόσο μειώνουν τα περιθώρια κερδοφορίας τους. Σημεία ενδιαφέροντος αποτελούν επίσης ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, καθώς και η προσπάθεια για διάθεση αποθεμάτων περασμένων σεζόν, σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους.
Οι εταιρείες είναι αντιμέτωπες με τις έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις που προκαλούν οι εισαγωγές ενδυμάτων χαμηλού κόστους από ασιατικές κυρίως χώρες (Κίνα, Ινδία, Πακιστάν κ.ά.), ενώ πολλά από αυτά τα προϊόντα εμπορεύονται παράνομα. Η αρνητική εικόνα του κλάδου συμπληρώνεται από το μεγάλο αριθμό καταστημάτων που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους.