Να καταστεί ανταγωνιστική και να αποκτήσει διεθνή τεχνογνωσία η ΕΛΒΟ είναι ο στόχος της αποκρατικοποίησής της, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών.
Σε έγγραφο το οποίο διαβίβασε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, προς απάντηση ερώτησης των βουλευτών του ΚΚΕ, αναφέρει ότι "στόχος του Ελληνικού Δημοσίου είναι η αποκρατικοποίηση της ΕΛΒΟ με την πώληση μέσω διεθνούς ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας, του ποσοστού συμμετοχής του σε επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει τη διοίκησή της."
Όπως διευκρινίζει ο κ. Στουρνάρας, "απώτεροι στόχοι είναι, μεταξύ άλλων, η μη εξάρτηση της ΕΛΒΟ από τη δημόσια χρηματοδότηση, η μετεξέλιξή της σε εξειδικευμένο κόμβο συντήρησης και κατασκευής οχημάτων στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, η διατήρηση ή και η αύξηση των θέσεων εργασίας και η βιώσιμη μεσο-μακροπρόθεσμη ανάπτυξή της."
Ως προς τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, ο υπουργός Οικονομικών διαβεβαιώνει ότι "ακολουθεί διαφανείς και διεθνώς αναγνωρισμένες διαγωνιστικές διαδικασίες, πλήρως εναρμονισμένες με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία".
Αναφορικά με τη σημερινή κατάσταση στην ΕΛΒΟ, ο κ. Στουρνάρας υπενθυμίζει ότι η υλοποίηση αποκρατικοποίησής της αποτελεί νομική υποχρέωση και δέσμευση της χώρας και όπως αναφέρει παρουσιάζει σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας με συνέπεια το Ελληνικό Δημόσιο να καλείται να ενισχύει διαρκώς την κεφαλαιακή της βάση μέσω αυξήσεων του μετοχικού της κεφαλαίου με μετρητά, στερώντας διαρκώς πόρους από άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή για την ΕΛΒΟ, το 2010 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 22,1 εκατομμύρια ευρώ, οι λειτουργικές ζημίες σε 18,2 εκατομμύρια ευρώ, οι ζημίες προ φόρων σε 21,3 εκατομμύρια ευρώ, η καθαρή της θέση σε -24 εκατομμύρια ευρώ και ο αριθμός προσωπικού της από 640 που ήταν το 2008, κατά το 2010 μειώθηκε στους 493 εργαζόμενους.