Νέες αλλαγές σε σχέση με τις επενδύσεις fast track ενσωματώθηκαν με τροπολογίες στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης.
Με την πρώτη τροπολογία οριοθετείται ότι η ρύθμιση περί δυνατότητας υπαγωγής σε καθεστώς fast track επενδύσεων που δεν πληρούν όλους τους όρους, αλλά δημιουργούν σημαντικά οφέλη για την οικονομία, αφορά “ιδίως επενδύσεις που συνδέονται με τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων και τη βιομηχανία τροφίμων”.
Ακόμη, προβλέπεται ότι θα μπορούν να υπαχθούν στον επενδυτικό νόμο και επενδύσεις που αφορούν στον εκσυγχρονισμό και επεκτάσεις ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων, υπό την προϋπόθεση τα επενδυτικά σχέδια να κατατίθενται από δίκτυα συνεργασίας επιχειρήσεων, ενώ κατατέθηκε και τροποποίηση σύμφωνα με την οποία επενδυτικά σχέδια για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που θα υποβληθούν μετά τη δημοσίευση του νέου νόμου θα μπορούν να κάνουν χρήση μόνο των φορολογικών κινήτρων, ανεξαρτήτως του ύψους της επένδυσης.
Επιπλέον, προβλέπεται ότι θα εξαιρούνται από τον επενδυτικό νόμο και οι ηλιοθερμικοί σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Ακόμη, νομοτεχνική βελτίωση διευκρινίζει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος και η Εκκλησία της Κρήτης μπορούν να γίνουν οι ίδιες φορείς στρατηγικών επενδύσεων στα όρια της αρμοδιότητάς τους.
Στο θέμα της νομιμοποίησης ανέλεγκτων δημοσίων συμβάσεων που αφορούν σε προμήθειες με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, το υπουργείο Ανάπτυξης ορίζει ότι αποφάσεις για δημόσιες συμβάσεις από την έναρξη ισχύος του νόμου 4013/2011 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2012 που εκδόθηκαν χωρίς γνωμοδότηση της ΕΑΑΔΗΣΥ θα θεωρείται ότι δεν πάσχουν εξ αυτού του λόγου και επομένως παράγουν όλα τα έννομα αποτελέσματά τους.
Επιπλέον, δίνεται παράταση 20 μηνών για την πιστοποίηση των δημόσιων ΚΤΕΟ κατά πρότυπο ISO 9001. Η νέα παράταση δόθηκε με το αιτιολογικό ότι κατά τη διαδικασία προετοιμασίας των απαιτούμενων για την πιστοποίηση των δημόσιων ΚΤΕΟ προέκυψαν αρκετά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία σχεδόν των δημόσιων ΚΤΕΟ ανά την Ελλάδα να μη διενεργεί τεχνικούς ελέγχους και να μην εκδίδει Δελτία Τεχνικού Ελέγχου.
Τέλος, υπάρχει τροπολογία η οποία αναφέρει τα εξής: “Δεν συνιστά απιστία, κατά την έννοια των άρθρων 256 και 390 του Ποινικού Κώδικα, για τον Πρόεδρο, τα μέλη του ΔΣ και τα στελέχη των τραπεζών, η σύναψη δανείων πάσης φύσεως με νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται κατά νόμο καθώς και η εν γένει παροχή πιστώσεων σε αυτά, εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) υφίστανται αποφάσεις των θεσμοθετημένων εγκριτικών επιτροπών ή οργάνων κάθε τράπεζας και β) τηρήθηκαν κατά τη χορήγησή τους οι σχετικές κανονιστικές πράξεις της Τράπεζας της Ελλάδος (ΠΔΤΕ)”.