Τον κίνδυνο να ατονήσει η δυναμική των εγχώριων φαρμακοβιομηχανιών εξαιτίας της κρίσης και των επιπτώσεών της επεσήμανε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ με θέμα “Αναπτυξιακές Προοπτικές της Ελληνικής Φαρμακευτικής Βιομηχανίας”.
Ο κ. Μίχαλος σημείωσε ότι η ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας, που επηρεάζει αρνητικά το σύνολο των παραγωγικών κλάδων, η ύφεση και η ρευστότητα που επικρατεί στο θεσμικό περιβάλλον, είναι παράγοντες που απειλούν την ίδια τη βιωσιμότητα των εταιριών του κλάδου.
“Δυστυχώς, όπως σε πολλούς άλλους τομείς, έτσι και στο χώρο του φαρμάκου έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια η λογική των πρόχειρων λύσεων και της ισοπέδωσης. Αντί ενός μακρόπνοου σχεδιασμού για να αντιμετωπιστούν οι δομικές αδυναμίες του συστήματος, βλέπουμε πειραματισμούς, διαρκείς αλλαγές και παρεμβάσεις που αντιβαίνουν στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Εάν η Πολιτεία θέλει πραγματικά να στηρίξει και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του κλάδου, οφείλει να διασφαλίσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Η επιλογή για αύξηση της διείσδυσης των γενόσημων φαρμάκων στην ελληνική αγορά, στα πρότυπα ευρωπαϊκών χωρών όπως η Γερμανία και η Βρετανία, είναι ένα θετικό βήμα. Όμως, αυτό από μόνο του δεν αρκεί”, παρατήρησε.
Ο κ. Μίχαλος ανέφερε ότι χρειάζονται άμεσα πολιτικές, με στόχο:
- Τη διαμόρφωση ενός σταθερού και προβλέψιμου θεσμικού πλαισίου, με απλούς, διαφανείς και ρεαλιστικούς όρους, ειδικά στο θέμα της τιμολόγησης των φαρμάκων.
- Την εφαρμογή μιας συνολικής στρατηγικής για την ανάπτυξη των γενόσημων φαρμάκων, με σωστή ενημέρωση και κίνητρα για όλους τους εμπλεκόμενους, από τους επαγγελματίες της υγείας μέχρι και τους ασθενείς.
- Την άρση ρυθμιστικών εμποδίων και την εφαρμογή στοχευμένων παρεμβάσεων, για την ενθάρρυνση νέων επενδύσεων σε παραγωγικές μονάδες, σε έρευνα και ανάπτυξη κτλ.
- Την εξασφάλιση πρόσβασης σε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, ώστε να αντιμετωπιστεί η δυσκολία άντλησης τραπεζικού δανεισμού.
- Τη στήριξη της εξωστρέφειας των ελληνικών φαρμακευτικών βιομηχανιών, με ενέργειες δικτύωσης και προβολής.