Οι αξιωματούχοι της Ευρωζώνης εξετάζουν την 11η Αυγούστου ως πιθανή ημερομηνία συνεδρίασης του Eurogroup, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία για το νέο τριετές πρόγραμμα της Ελλάδας, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times, επικαλούμενο διπλωματική πηγή της Ευρωζώνης.
Το δημοσίευμα, που υπογράφει ο Peter Spiegel, αναφέρει ότι ορισμένοι αξιωματούχοι είναι επιφυλακτικοί για τον αν οι διαπραγματεύσεις για το νέο πρόγραμμα, ύψους 86 δισ. ευρώ, μπορεί να είναι θέμα εβδομάδων για να ολοκληρωθούν. Εάν δεν υπάρξει συμφωνία έγκαιρα, ώστε η Ελλάδα να αποπληρώσει το ομόλογο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), ύψους 3,2 δισ. ευρώ, που λήγει στις 20 Αυγούστου, τότε οι ηγέτες της ΕΕ αναμένεται να κάνουν ότι έκαναν και για την αποπληρωμή του ομολόγου της ΕΚΤ που έληξε στις 20 Ιουλίου: Να χορηγήσουν ένα δάνειο - «γέφυρα» από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΜΧΣ). Ο ΕΜΧΣ δάνεισε ήδη 7 δισ. ευρώ στην Ελλάδα και απομένουν άλλα 6 δισ. ευρώ διαθέσιμα στο ταμείο αυτό.
Για το μεγαλύτερο διάστημα των δύο τελευταίων μηνών, οι διαπραγματευτές είχαν εστιάσει σε δύο επίμαχα θέματα: Την απλοποίηση του περίπλοκου συστήματος ΦΠΑ της Ελλάδας και τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού πλαισίου της. Τα μέτρα αυτά ψηφίσθηκαν από το ελληνικό κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα. Οι συζητήσεις θα επεκταθούν τώρα, αναφέρει το δημοσίευμα, σε δύο τομείς, όπου οι πιστωτές θεωρούν ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο απελευθέρωσης της ελληνικής οικονομίας: Στους νόμους για την αγορά εργασίας και στους περιορισμούς που υπάρχουν στις αγορές προϊόντων.
"Στη συμφωνία της συνόδου κορυφής της Ευρωζώνης την περασμένη εβδομάδα, η Ελλάδα υποσχέθηκε 'τον εκσυγχρονισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων' και νομοθεσία για τις 'συλλογικές απολύσεις' που θα είναι εναρμονισμένη με τα πρότυπα της ΕΕ. Το τι θα σημάνουν αυτά όσον αφορά τα συγκεκριμένα μέτρα, θα είναι θέμα της διαπραγμάτευσης", αναφέρει το δημοσίευμα. Η συμφωνία της συνόδου κορυφής καλεί, επίσης, για το άνοιγμα στον ανταγωνισμό των πωλήσεων του γάλακτος και του ψωμιού καθώς και τη δυνατότητα μεγαλύτερης πρόσβασης στα ονομαζόμενα «κλειστά επαγγέλματα», περιλαμβανομένων των ακτοπλοϊκών μεταφορών, αναφέρει το δημοσίευμα.