Τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε επίπεδο νομοθεσίας, υπουργικών αποφάσεων και ενεργειών για να "κλειδώσει" το σύστημα ελέγχου της διακίνησης καυσίμων και να μην παρουσιάζει "οπές διαφυγής" θα καταθέσει μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο το υπουργείο Οικονομικών, ώστε σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Μιλώντας σε εκδήλωση της "Ένωσης Οικονομολόγων Συναφών Επιστημόνων και Επιχειρηματιών", στη Θεσσαλονίκη, με θέμα το οικονομικό έγκλημα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Μάρδας, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο σημερινό πλαίσιο του συστήματος ελέγχου διακίνησης καυσίμων και σε πιθανές αδυναμίες του. Έφερε, ως παράδειγμα, την ύπαρξη δύο μορφών αποθηκών καυσίμων, τις χαρακτηρισμένες ως "φορολογικές", που βρίσκονται μέσα στα διυλιστήρια, και τις λεγόμενες "ελεύθερες", των εμπόρων, που είναι διάσπαρτες σε όλη τη χώρα.
"Τα συστήματα εισροών και εκροών τοποθετήθηκαν μόνο στις "φορολογικές" αποθήκες και στα πρατήρια. Δεν τοποθετήθηκαν είτε στις "ελεύθερες", είτε στην αποθήκη εκείνη, όπου συγκεντρώνεται το αργό πετρέλαιο",τόνισε ο κ. Μάρδας και συνέχισε: "Θα αναρωτηθεί κάποιος, γιατί έγινε αυτό το πράγμα; Δεν μπορώ να αποδείξω μια απάντηση που έχω στο μυαλό μου, και γι΄ αυτό δεν υπάρχει λόγος να σας την πω. Αλλά, όταν υπάρχει μια αλυσίδα αξίας και θέλεις να συλλάβεις ένα φαινόμενο, πιάνεις όλους τους κρίκους της αλυσίδας κι όχι μόνο τους μισούς. Εμείς θα πιάσουμε όλους τους κρίκους της αλυσίδας".
Ο κ. Μάρδας ανέφερε ότι διάφορες εκτιμήσεις ανεβάζουν τη φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο καυσίμων σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως, άλλες σε 500 εκατομμύριο ευρώ, αλλά ανεξαρτήτως αυτού -όπως είπε- πρωτίστως το θέμα είναι να "κλειδώσει" το σύστημα ελέγχου και να μην παρουσιάζει "οπές διαφυγής".
Ο κ. Μάρδας, υπογράμμισε ότι εξετάζονται, επίσης, ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου, του λαθρεμπορίου τσιγάρων, του παράνομου τζόγου και για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, αρχικώς, αυτού που βρίσκεται στο εξωτερικό.