Ως μεγαλύτερο κίνδυνο για την Ελλάδα χαρακτηρίζουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times ένα "ατύχημα" παρά την έξοδο της από το ευρώ.
"Όταν η γερμανική οικονομική αγραμματοσύνη συναντά την ελληνική διπλωματική αγραμματοσύνη, τίποτα καλό δεν βγαίνει. Την προηγούμενη εβδομάδα ένας Έλληνας υπουργός (ο Πάνος Καμμένος), απείλησε να πλημμυρίσει τη Γερμανία με ισλαμιστές μετανάστες. Οι Γερμανοί ξανά συζητούν για έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ από ατύχημα: Grexident. Ο Αλέξης Τσίπρας συνέδεσε ένα αίτημα για γερμανικές αποζημιώσεις από το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με τις υφιστάμενες συζητήσεις για την παράταση της δανειακής σύμβασης".
Όπως σημειώνει: "Καθώς κανείς δεν ξέρει πόσες μέρες ή εβδομάδες απέχει η Αθήνα από τη χρεοκοπία, το ρίσκο ξαφνικής εξόδου είναι ξεκάθαρο και παρόν. Το Grexit μπορεί να μη συμβεί ποτέ, αλλά είναι καιρός να προετοιμαζόμαστε".
Υπογραμμίζει πως: "Για την Ελλάδα η έξοδος μπορεί να δουλέψει μακροπρόθεσμα αν γίνει καλή διαχείριση. Βραχυπρόθεσμα, όμως, θα φέρει οικονομική μιζέρια. Η χώρα εξακολουθεί να έχει έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, κάτι που σημαίνει ότι εξαρτάται από εξωτερική χρηματοδότηση για να στηρίξει την εγχώρια κατανάλωση. Αυτή η χρηματοδότηση μπορεί να εξαφανιστεί από τη μια μέρα στην άλλη αν πτωχεύσει έναντι των πιστωτών.
Η προετοιμασία για Grexit δεν έχει να κάνει με ένα plan B που βρίσκεται στο πάνω συρτάρι. Σημαίνει μια προσυμφωνημένη σειρά δράσεων που είναι έτοιμες να εφαρμοστούν. Μια αλλαγή από ένα νομισματικό καθεστώς σε μικρή χρονική περίοδο συνιστά οργανωτική και λογιστική πρόκληση που πηγαίνει πολύ πιο πέρα απ' ό,τι κάνουν κανονικά τα κράτη".
Εκτιμά ότι επιλογή θα ήταν ένα παράλληλο νόμισμα που θα λειτουργεί ως μέσο συναλλαγών, αλλά όχι απαραίτητα ως μέσο αποθήκευσης αξίας ή ως λογιστική μονάδα.
"Η δυσκολία σε όλες τις επιλογές παράλληλου νομίσματος είναι η ανάγκη να αποτραπεί η κατάρρευση των τραπεζών. Η Ελλάδα μπορεί να χρειαστεί εξωτερική χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της μετάβασης. Η κυβέρνηση ίσως θα πρέπει να επιβάλει κεφαλαιακούς ελέγχους ή προσωρινά να κλείσει τα σύνορα, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια" τονίζει.