Σαφάρι ελέγχων τις τελευταίες εβδομάδες από εφορίες – τελωνεία

Συνολικά 22.480 ελέγχους διενήργησαν τις τελευταίες έξι εβδομάδες τα συνεργεία επιτόπιων ελέγχων εφοριών και τελωνείων.

Ειδικότερα, κατά το χρονικό διάστημα 7 Ιουλίου 2014-17 Αυγούστου 2014 διενεργήθηκαν από εφοριακούς 17.861 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι και σε σύνολο 13.242 επιχειρήσεων που ελέχθησαν διαπιστώθηκαν από τα συνεργεία ελέγχων 4.086 παραβάσεις σε 1.829 από αυτές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διάστημα αυτό απασχολήθηκαν κάθε εβδομάδα στα συνεργεία ελέγχου 362 υπάλληλοι εφοριών κατά μέσο όρο, ενώ σε 2.218 περιπτώσεις ο έλεγχος των συνεργείων των ΔΟΥ πραγματοποιήθηκε νυκτερινές ώρες.

Σε τουριστικές περιοχές της χώρας έγιναν 8.544 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι, με τις επιχειρήσεις που υπέπεσαν σε παράβαση να φτάνουν τις 1.316. Σε 8.163 περιπτώσεις (ποσοστό 61,64% επί του συνόλου) ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με την εστίαση και τη διασκέδαση.

Υψηλή παραβατικότητα εμφάνισαν 538 επιχειρήσεις -πέραν των χώρων εστίασης/διασκέδασης- που σχετίζονται άμεσα με τον τουρισμό (ξενοδοχεία, εκμετάλλευση παραλιών, ενοικιάσεις σκαφών, επιχειρήσεις με τουριστικά είδη, κ.α.), ενώ αρκετά χαμηλότερη ήταν η παραβατικότητα στις υπόλοιπες 4.541 επιχειρήσεις. Η μέση ποσοστιαία παραβατικότητα στην επικράτεια τις 6 εβδομάδες ήταν 13,81%.

Η παραβατικότητα εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στη μη έκδοση αποδείξεων.

Κατά το ίδιο διάστημα, 7 Ιουλίου 2014-17 Αυγούστου 2014, πραγματοποιήθηκαν από τα τελωνεία στην επικράτεια συνολικά 4.619 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι στη διακίνηση προϊόντων που υπόκεινται σε ΕΦΚ, αυτοκίνητα οχήματα, εφοδιασμούς πλοίων κ.λ.π..Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τα τελωνεία Ε΄ Θεσσαλονίκης, Ν. Μουδανιών, Καβάλας, Κομοτηνής, Πατρών, Δ΄ Πειραιά, ΣΤ' Πειραιά, Ελ. Βενιζέλου, Ναυπλίου, Β΄ Θεσσαλονίκης, Καλαμάτας, Λάρισας, Βόλου, Ρόδου, Ηγουμενίτσας, Μυτιλήνης, Δράμας, Ξάνθης και Σερρών.

Το μεγαλύτερο ποσοστό επί του συνόλου των μερικών επιτόπιων ελέγχων πραγματοποιήθηκαν στις τελωνειακές περιφέρειες Καβάλας και Θεσσαλονίκης, καθώς στις περιφέρειες αυτές παρουσιάζονται αυξημένοι κίνδυνοι κατά τη διακίνηση προϊόντων που πραγματοποιείται στα πλαίσια του διασυνοριακού εμπορίου με χώρες όπως η Βουλγαρία.