"Ανεπαρκή" χαρακτηρίζει ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Παραγωγών Ηλεκτρισμού Ελλάδας (ΑΣΠΗ) τα κίνητρα του σχεδίου υπουργικής απόφασης για τους αυτοπαραγωγούς από ΑΠΕ με συμψηφισμό ενέργειας (Ειδικό Πρόγραμμα Net Meterin), καθώς οδηγούν σε μείωση της οικονομικής απόδοσης της επένδυσης και κατ' επέκταση σε μειωμένη ζήτηση.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση: "Σε μια περίοδο όπου οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι ενός μέσου νοικοκυριού ή/και μιας μικρής-μεσαίας επιχείρησης για επενδύσεις είναι δραστικά περιορισμένοι και σε πολλές περιπτώσεις ανύπαρκτοι ενώ παράλληλα οι δυνατότητες χρηματοδότησης έχουν εκλείψει προ πολλού, κάθε νέο μέτρο που φιλοδοξεί να θεωρηθεί επιτυχημένο απαιτείται να παρέχει κίνητρα που θα είναι ικανά να δημιουργήσουν ζήτηση'.
Σύμφωνα με τον ΑΣΠΗ οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί που τίθενται στο υπό διαβούλευση σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για το Net Metering εκμηδενίζουν τα κίνητρα προκειμένου ένας καταναλωτής να στραφεί στην αυτοπαραγωγή.
Συγκεκριμένα τονίζεται πως: "Ενώ ουδείς λόγος υπάρχει για την εγκατάσταση συστήματος με ισχύ μεγαλύτερη από αυτή που απαιτείται για την κάλυψη των καθημερινών ενεργειακών αναγκών λόγω της μη αποζημίωσης τυχόν πλεονάσματος ενέργειας, στο σχέδιο της ΥΑ τίθεται πλαφόν ισχύος τα 10kW μειώνοντας δραστικά τον αριθμό των εν δυνάμει καταναλωτών που θα επιθυμούσαν να στραφούν στην αυτοπαραγωγή μέσω του Net Metering"
Ως προς τις χρεώσεις ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ, ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Παραγωγών Ηλεκτρισμού Ελλάδας επισημαίνει ότι "αυτές, αντί του υπολογισμού τους επί της καθαρής εισερχόμενης ενέργειας όπως θα προκύπτει κατά την ετήσια εκκαθάριση, υπολογίζονται επί της ενέργειας που απορροφάται από το Δίκτυο και της συνολικής ενέργειας που καταναλώνεται από το φωτοβολταϊκό σύστημα. Πέραν του γεγονότος ότι μειώνεται σημαντικά η οικονομική απόδοση της επένδυσης, είναι τουλάχιστον παράδοξο πχ. από τη μία πλευρά ο ΛΑΓΗΕ να ωφελείται από την μη αποζημίωση του τυχόν πλεονάσματος ενέργειας του συστήματος ενός αυτοπαραγωγού και την ίδια στιγμή ο ίδιος αυτοπαραγωγός να ενισχύει τα οικονομικά του ΛΑΓΗΕ καταβάλλοντας ΕΤΜΕΑΡ για την ενέργεια που απορρόφησε από το φωτοβολταϊκό του σύστημα".
Τέλος, η μη δυνατότητα πίστωσης της ενέργειας που παράγει ένα φωτοβολταϊκό σύστημα σε περισσότερους από έναν μετρητές κατανάλωσης που να ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη εντός του ίδιου κτιρίου καθώς και η απαίτηση για ομοφωνία του συνόλου των ιδιοκτητών σε περίπτωση απόφασης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος σε κοινόχρηστο ή κοινόκτητο χώρο περιορίζουν σημαντικά τον βαθμό διείσδυσης του μέτρου.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση: "Οι ρυθμίσεις της ΥΑ, στη πλειοψηφία τους, οδηγούν σε μείωση της οικονομικής απόδοσης της επένδυσης και κατ' επέκταση σε μειωμένη ζήτηση. Ένα μέτρο που φιλοδοξεί σε μια περίοδο οξύτατης οικονομικής κρίσης και περιορισμένων οικονομικών πόρων να καλλιεργήσει στους καταναλωτές το πνεύμα και την κουλτούρα της αυτοπαραγωγής καλώντας τους να επενδύσουν στο Ειδικό Πρόγραμμα Net Metering, οφείλει να εμπεριέχει τέτοιους όρους και προϋποθέσεις ώστε να απευθύνεται σε ευρύ κοινό και να παρέχει επαρκή κίνητρα που θα καθιστούν την επένδυση οικονομικά ελκυστική".