Νέα δεδομένα στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή.
Πιο συγκεκριμένα αναμένεται μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%, μείωση 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η "Ημερησία", μεταβάλλεται ο τρόπος ασφάλισης αυτοκινήτων, που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες χρονομίσθωσης, αλλά και οι εμπορίες, καθώς και το φορολογικό καθεστώς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά τη χρήση.
Όσον αφορά στα τεκμήρια, το οικονομικό επιτελείο φέρεται να έχει αποφασίσει τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30%, με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο, με τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Παραδείγματα
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου τετραετίας, εκτός των 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας, θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ, με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Αντίστοιχα, κάτοχος ΙΧ με κινητήρα 2.501 κ.εκ. 4ετίας καταβάλει 880 ευρώ για Τέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και πάνω, καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων 4ετίας θα καταβάλει για Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ, ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών, τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.
Καταργείται ο φόρος πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω.
Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα, ενώ στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.
Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με πιο σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και θα πέσουν οι τιμές στα ακριβά μοντέλα.
«Κωδικοποιημένα», ανάμεσα στα θέματα που έχουν εξεταστεί, περιλαμβάνονται
- η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%,
- η μείωση του φόρου πολυτελείας διαβίωσης κατα 30%,
- η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης στη χρήση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων,
- η ενεργοποίηση των πινακίδων “ΔΟΚ” για τους επαγγελματίες του κλάδου
Click4more:1.143.034 οχήματα βγήκαν εκτός κυκλοφορίας τα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα
- η “απενεργοποίηση” των πινακίδων “Μ” από τις εφορίες
- η προκαταβολή των τελών κυκλοφορίας με σημαντικές εκπτώσεις και
- αλλαγές στην καταβολή τελών για ΙΧ των οποίων οι πινακίδες έχουν κατατεθεί ή καινούργια που ταξινομούνται κατα το β' εξάμηνο κάθε χρόνου
- κατάργηση της καταβολής τελών στα ΙΧ που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες και οδεύουν προς εξαγωγή
- αλλαγές στη χρήση εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας
- υψηλά πρόστιμα στους κατόχους επαγγελματικών αυτοκινήτων που τα χρησιμοποιούν ως ΙΧ
- τα οχήματα που έχουν στην κατοχή τους οι εμπορίες αυτοκινήτων αλλα και οι εταιρίες χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα εξαιρούνται από το νόμο περι υποχρεωικής ασφάλισης
Τέλος, το μέτρο της απόσυρσης θα λήγει στις 31, αντί για τις 20 Δεκεμβρίου .