Την κατάργηση της σούπερ βενζίνης, την εφαρμογή σύστηματος εισροών-εκροών σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και την τοποθέτηση GPS στα βυτιοφόρα προανήγγειλαν πριν λίγο σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Μάκης Παπαγεωργίου.
Οι υπουργοί παρουσιάζοντας τα μέτρα για την εξυγίανση και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων ουσιαστικά επανέλαβαν την υλοποίηση παρεμβάσεων που έχουν ανακοινωθεί ήδη πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν και πολλές εκ των οποίων έχουν νομοθετηθεί από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Πάντως, ο κ.κ. Χατζηδάκης και Μαυραγάνης υιοθέτησαν και προτάσεις τόσο της Επιτροπής Ανταγωνισμού όσο και της τρόικας.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες που στο σύνολό τους θα εφαρμοσθούν σε βάθος εξαμήνου:
-Θα αξιοποιηθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης το "μυστικό αυτοκίνητο" το οποίο έχει εξοπλιστεί με ειδικά όργανα μέτρησης για να εντοπίζει το αν οι πρατηριούχοι κλέβουν στην αντλία.
-Άμεσα θα εφαρμοστεί το σύστημα εισροών-εκροών σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας καύσιμων (διυλιστήριο -πρατήριο).
-Θα δρομολογηθεί η εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων (η οποία ενδεχομένως να επιχορηγηθεί).
-Ειδική επιτροπή θα καθορίσει τις προδιαγραφές για τους ιχνηθέτες καυσίμων.
-Ειδική επιτροπή θα μελετήσει την εξομοίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης.
-Η σούπερ βενζίνη θα αντικατασταθεί με αμόλυβδη βενζίνη στην οποία θα εισάγονται ειδικά πρόσθετα.
-Καταργείται η υποχρέωση κατοχής βυτιοφόρου για τα ανεξάρτητα πρατήρια. Θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ή να μισθώνουν βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης.
-Θα επιτρέπεται σε κάθε βυτιοφόρο να εισέρχεται στα διυλιστήρια και στις αποθήκες καυσίμων (με την προϋπόθεση τήρησης των κανόνων ασφαλείας).