Την αγορά της κίνησης οχημάτων με φυσικό αέριο, που βρίσκεται ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο στην Ελλάδα, επιχειρεί να ανοίξει η κυβέρνηση.
Το υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζει αλλαγές με στόχο να γίνει ευκολότερη η μετασκευή αυτοκινήτων προκειμένου να κινούνται με φυσικό αέριο.
Με σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπονται ρυθμίσεις που καθιστούν ευκολότερη και οικονομικότερη τη μετασκευή οχημάτων που κινούνται με συμβατικά καύσιμα, ώστε αυτά να έχουν τη δυνατότητα κίνησης και με πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG - Compressed Natural Gas).
Με διάταξη που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου "Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις" του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ,προβλέπονται αλλαγές που αφορούν τα συστήματα μετασκευής με τα οποία πρέπει να είναι εφοδιασμένα τα συνεργεία, τα οποία πραγματοποιούν εργασίες για τη μετατροπή κινητήρων οχημάτων σε διπλού καυσίμου (βενζίνης και φυσικού αερίου).
Το υπουργείο σημειώνει ότι η ανάπτυξη της αεριοκίνησης είναι μια σημαντική επιλογή για λόγους οικονομικούς, περιβαλλοντικούς και για λόγους ασφάλειας. Ωστόσο, τονίζει, με το υφιστάμενο πλαίσιο η διαδικασία αδειοδότησης συστημάτων μετασκευής CNG είναι πολύ δυσχερής, με αποτέλεσμα να αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη συνολικά της αεριοκίνησης, αφού δεν γίνονται εγκεκριμένες μετασκευές.
Οι αλλαγές που προωθούνται με το σχέδιο νόμου μειώνουν σημαντικά το οικονομικό κόστος για τη μετατροπή των κινητήρων των οχημάτων σε διπλού καυσίμου.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, με την προτεινόμενη βελτίωση αναμένεται να υπάρξει σημαντικότατη ανάπτυξη στην αγορά της αεριοκίνησης, χωρίς εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Στο σχέδιο νόμου τονίζεται με έμφαση ότι ο κανονισμός R 110, που προτείνεται να υιοθετηθεί, παρέχει τις μέγιστες εγγυήσεις ασφάλειας για τον εξοπλισμό που τοποθετείται στο όχημα και χρησιμοποιείται ήδη διεθνώς. Παράλληλα διευκρινίζεται ότι το κανονιστικό πλαίσιο μετατροπών CNG θα εξακολουθήσει να είναι πολύ απαιτητικότερο σε σχέση με όσα ισχύουν για άλλες περιπτώσεις μετατροπών κινητήρων οχημάτων για χρήση άλλων καυσίμων, πλην των συμβατικών.
Οι μετατροπές κινητήρων θα γίνονται από κατόχους άδειας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων. Στα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριo CNG θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ, όπως ήδη συμβαίνει με τις μετασκευές οχημάτων προκειμένου να κινούνται με υγραέριο (PLG).
Στην περιοχή της Αττικής λειτουργούν μόλις τρία πρατήρια σε Ανθούσα, Ίλιον και Κηφισιά που απευθύνονται σε οχήματα που κινούνται στη χώρα μας με φυσικό αέριο CNG. Στο πρατήριο του Ιλίου γίνεται η τροφοδοσία λεωφορείων της Ο.ΣΥ. και απορριμματοφόρων, ενώ στα άλλα δύο πρατήρια τροφοδοτούνται και οχήματα Ι.Χ. Επίσης, τον προηγούμενο μήνα εγκαινιάστηκε το πρώτο πρατήριο φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο υπάρχουν σχέδια για την ταχεία επέκταση των πρατηρίων ειδικά σε μεγάλους οδικούς άξονες.
Το μεγάλο πλεονέκτημα
Το μεγάλο πλεονέκτημα του φυσικού αερίου είναι η τιμή, που σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΠΑ αυτήν την εβδομάδα διαμορφώνεται σε 0,993 ευρώ/kg.
Το κόστος για την κίνηση ενός οχήματος με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι είναι χαμηλότερο κατά 1/3 αυτού της βενζίνης.