Τιμητική διάκριση στην κατηγορία «Εξαγωγική Αριστεία» απονεμήθηκε στην Σελόντα, στο πλαίσιο του των βραβείων Made in Greece που έχουν θεσπιστεί από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ). Στην συγκεκριμένη κατηγορία συμμετείχαν 25 εταιρείες οι οποίες αξιολογήθηκαν με βάση την εξαγωγική τους, δραστηριότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως επεσήμανε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης «τις δέκα πρώτες θέσεις των κορυφαίων εξαγώγιμων προϊόντων της χώρας καταλαμβάνουν αγροτικά προϊόντα- τρόφιμα». Στο συγκεκριμένο στοιχείο θα πρέπει να προστεθεί ότι η τσιπούρα και το λαβράκι, τα κορυφαία προϊόντα του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών, αποτελούν το πρώτο ελληνικό προϊόν διατροφής σε αξία εξαγωγών.
Κριτήρια για την αξιολόγηση αποτέλεσαν, το ύψος των εξαγωγών για το 2012 αλλά και η διαχρονική εξέλιξη των εξαγωγών των εταιρειών, αναλογικά και με τον εγχώριο κύκλο εργασιών τους την τελευταία τριετία. Αξιολογήθηκαν επίσης η χρονική διάρκεια της εξαγωγικής προσπάθειας κάθε εταιρείας αλλά και ο αριθμός των ξένων αγορών που κάθε μία από αυτές δραστηριοποιείται. Οι στρατηγικές διείσδυσης στις ξένες αγορές, το προηγμένο στάδιο διεθνοποίησης τους αλλά και ο μελλοντικός εξαγωγικός σχεδιασμός ήταν στοιχεία με σημασία. Τέλος σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ελληνικότητα, ο βαθμός συμμετοχής παραγωγικών συντελεστών από την Ελλάδα αλλά και ο βαθμός της ελληνικής προστιθέμενης αξίας.
Με τον κλάδο της ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα να αποτελεί βασικό πυλώνα εξωστρέφειας και σημαντικό κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας η τιμητική αυτή διάκριση για τη Σελόντα, δεν αποτελεί έκπληξη. Ο Όμιλος Σελόντα με στρατηγικές κινήσεις και ενέργειες, κατάφερε σταθερά να πρωταγωνιστεί στις αγορές του εξωτερικού συμβάλλοντας παράλληλα στην βελτίωση του εξαγωγικού προφίλ της ελληνικής οικονομίας συνολικά. Συνεχίζει τη διεύρυνση των πωλήσεών της σε νέες αγορές, πέρα από τις 11 βασικές - παραδοσιακές που περιλαμβάνουν οκτώ χώρες της Ε.Ε, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Ρωσία καθώς έχει πλέον προσθέσει ακόμα 15 χώρες (από την Κεντρική Ευρώπη, τη Σκανδιναβία, τις Βαλκανικές και Αραβικές χώρες αλλά και την Άπω Ανατολή) στους εξαγωγικούς προορισμούς της. «Η τιμητική αυτή διάκριση για τη Σελόντα αποτελεί μια ακόμα επιβράβευση. Η εταιρείαεμφανίζει σημαντική ανθεκτικότητα εν μέσω μια σημαντικής κρίσης συνολικά της ελληνικής οικονομίας. Κινούμενη συστηματικά , υλοποιεί το στρατηγικό σχεδιασμό της όσον αφορά την διείσδυση της σε ακόμα περισσότερες αγορές του εξωτερικό, με στόχο την διατήρηση της ηγετικής θέσης που κατέχει τόσο στην ελληνική όσο και στη μεσογειακή ιχθυοκαλλιέργεια», επεσήμανε ο κος Γιάννης Στεφανής Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σελόντα.
Βασικός σκοπός της διοργάνωσης ήταν η ανάδειξη και επιβράβευση των παραγωγικών επιχειρήσεων, οργανισμών, συνεταιρισμών, ομάδων παραγωγών και προσωπικών προσπαθειών που επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις και δημιουργούν σημαντική προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά σε όλες τις κατηγορίες συμμετείχαν 122 ελληνικές εταιρείες, ενώ οι επιτροπές κρίσηςαπαρτίζονταν από πανεπιστημιακούς, μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, καθώς και από εκπροσώπους των πολλών εταιρειών και φορέων που στηρίζουν τα βραβεία “Made in Greece”.