Στη διαπίστωση ότι οι Έλληνες μποϊκοτάρουν τα γερμανικά αυτοκίνητα όταν η ένταση με τη Γερμανία βρίσκεται στα ύψη, καταλήγει έρευνα του Vox.
Μάλιστα τα στοιχεία δείχνουν πως η πτώση στις πωλήσεις είναι μεγαλύτερη σε περιοχές που έχουν υποστεί ναζιστικά εγκλήματα.
Η έρευνα καταγράφει τα επίπεδα της πολιτικής σύγκρουσης, μέσω των σχετικών δημοσιευμάτων της εφημερίδας "Καθημερινή".
Υπάρχουν τρία στάδια με ιδιαίτερη ένταση:
- Σεπτέμβριος του 2011, όταν ο Σόιμπλε δήλωσε πως η Ελλάδα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει στο ευρώ
-Ιανουάριος του 2012, όταν απέτυχε το σχέδιο της Γερμανίας να αναλάβει τον έλεγχο του προϋπολογισμού
-Μάιος του 2012, κατά τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών.
Η έρευνα επικεντρώνεται στην κατηγορία VW, των παραγωγών μικρών και μεσαίων οχημάτων.
Η συνολική τάση ευνοούσε τους γερμανούς κατασκευαστές στο σύνολο της Ευρώπη, καθώς η VolksWagen κέρδιζε μερίδιο αγοράς από την ιαπωνική Toyota.
Κατά μέσο όρο, σε ένα μήνα χωρίς πολιτική ένταση ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, το μερίδιο αγοράς των γερμανών κατασκευαστών στην Ελλάδα, κέρδιζε κατά 3,1% σε 12μηνη βάση.
Αντιθέτως, σε περιόδους έντασης, η άνοδος μετατρεπόταν σε πτώση -0,1%.
Όπως δείχνει η έρευνα, εξετάζοντας, τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε επίπεδο νομού, φαίνεται ότι υπάρχει μια έντονη αντίθεση μεταξύ των δύο τύπων περιοχών. Εκεί που έγιναν σφαγές κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, οι πωλήσεις κατέγραψαν ταχεία πτώση σε μήνες συγκρούσεων κατά μέσο όρο 3,4 ποσοστιαίες μονάδες.
Στις υπόλοιπες περιοχές φαίνεται μικρή αλλαγή στο γερμανικό μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με το "κανονικούς" μήνες.
Οι έρευνα αναφέρει ότι στους νομούς που έζησαν τα ναζιστικά εγκλήματα την περίοδο 1941-44 δεν αγόρασαν απλώς λιγότερα γερμανικά αυτοκίνητα, αλλά προτίμησαν περισσότερα αυτοκίνητα από άλλους κατασκευαστές.