ΟΟΣΑ: Ένας στους πέντε Έλληνες δεν έχει να φάει

Σημαντική αύξηση των Ελλήνων που δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να καλύψουν τις διατροφικές τους ανάγκες καταγράφει στη μελέτη του με τίτλο "Society at a Glance 2014" ο ΟΟΣΑ.

Όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω γράφημα, στην Ελλάδα οι άνθρωποι που αισθάνονται ότι δεν μπορούν να αγοράσουν φαγητό έχουν αυξηθεί από το 10% των ερωτηθέντων, το 2006/07, στο 18% το 2011/12, ενώ αντίθετα κατά το ίδιο διάστημα τα ποσοστά αυτά έχουν μειωθεί λίγο ή περισσότερο στις άλλες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ιρλανδία).

Ένα άλλο εντυπωσιακό γράφημα από την ίδια μελέτη δείχνει την αυξομείωση των κοινωνικών δαπανών και του ΑΕΠ σεδιάφορες χώρες του κόσμου κατά το διάστημα από το 2007/08 ως το 2012/13. Αν αναζητάτε την Ελλάδα στο γράφημα αυτό, θα τη βρείτε... κάτω αριστερά, μόνη κι έρημη (με την ένδειξη GRC), καθώς οι κοινωνικές δαπάνες έχουν περιοριστεί μέσα σε μία πενταετία πάνω από 15%, ενώ το ΑΕΠ της χώρας έχει συρρικνωθεί, μετά από έξι χρόνια ύφεσης, σε ποσοστό άνω του 20%.

Και βέβαια, κάτι που όλοι λίγο-πολύ το έχουμε ζήσει, και επίσης καταγράφεται στη μελέτη του ΟΟΣΑ, είναι όχι μόνο η αύξηση της ανεργίας, αλλά και η συνακόλουθη μείωση της απασχόλησης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Αυτή καταγράφεται στα παρακάτω γραφήματα, που δείχνουν ότι από το 2007 μέχρι τα μέσα του 2013 το ποσοστό των απασχολούμενων στην Ελλάδα μειώθηκε συνολικά κατά 12% (η μεγαλύτερη μείωση από όλες τις χώρες που περιλαμβάνονται στη μελέτη), με τους άνδρες ειδικά να έχουν πληγεί περισσότερο, καθώς το ποσοστό των απασχολούμενων ανδρών μειώθηκε κατά 16%, ενώ των γυναικών κατά 8%. Στο αριστερό γράφημα αποτυπώνεται το ποσοστό της απασχόλησης στην Ελλάδα στα μέσα του 2012, που είναι κάτω του 50%, και συγκεκριμένα 49,2%, ποσοστό που ξεπερνά μόνο το αντίστοιχο της Νοτίου Αφρικής (41,2%).

Σημαντική είναι άλλωστε και η αύξηση των νοικοκυριών χωρίς εργαζόμενο στη χώρα μας, καθώς το ποσοστό των ενηλίκων που ζουν σε νοικοκυριά χωρίς εργαζόμενο από λίγο μεγαλύτερο από 10% το 2007, έχει πλέον σχεδόν υπερδιπλασιαστεί, ξεπερνώντας το 20%, με βάση τα στοιχεία του 2012.