Σημείωσε ότι τα 3 τελευταία χρόνια οι λιμένες της χώρας γίνονται αναπτυξιακοί κόμβοι
Τις προοπτικές που ανοίγονται για τη Δυτική Ελλάδα με τους νέους οδικούς άξονες που λειτουργούν, με την ολοκλήρωση των κόμβων και των άλλων μικρότερων έργων για τη σύνδεση των λιμανιών με το σιδηροδρομικό και το οδικό δίκτυο, παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής μιλώντας στο 9ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο για τη Δυτική Ελλάδα.
Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε, ότι τα 3 τελευταία χρόνια τα λιμάνια σταδιακά γίνονται αναπτυξιακοί κόμβοι, που συνδέουν τη χώρα με την Μέση και την Άπω Ανατολή. Έφερε ως παράδειγμα την αξιοποίηση των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης και ειδικά για την Πάτρα σημείωσε την εξαιρετικά γόνιμη συνεργασία του ΥΝΑΝΠ με τον ΟΛΠΑ και τον πρόεδρό του Νίκο Κοντοέ, για να προχωρήσει και η αξιοποίηση του συγκεκριμένου λιμανιού.
Όπως είπε, διαπιστώθηκαν οι χώροι του λιμανιού της Πάτρας, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ύστερα από οδηγίες του υπουργείου Ναυτιλίας προχώρησε στον αποχαρακτηρισμό του τμήματος, που δεν χρησιμοποιείται για το λιμάνι. Πρόκειται για έκταση 270 στρεμμάτων, που με τη συνεργασία του υπουργείου, του ΟΛΠΑ και του ΤΑΙΠΕΔ διαχωρίστηκε από την Χερσαία Ζώνη Λιμένα και τις επόμενες ημέρες θα έρθει διάταξη στη Βουλή για να παραχωρηθεί στο Δήμο Πατρέων.
Η ενέργεια εντάσσεται στο πλαίσιο της απόφασης του Πρωθυπουργού να παραχωρηθούν στις τοπικές κοινωνίες οι χώροι των λιμανιών της Ελλάδας, που δεν χρησιμοποιούνται για λιμενικές δραστηριότητες, ώστε να έχουν πρόσβαση οι πολίτες στο θαλάσσιο μέτωπο. Ο κ. Κουρουμπλής είπε ακόμα, ότι υπεγράφη σχετική υπουργική απόφαση και είναι στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, οπότε είναι θέμα ημερών να παραχωρηθεί και δεύτερο τμήμα του λιμανιού στο Δήμο της Πάτρας για την ανάπτυξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι υποστηρίζει σθεναρά το σχεδιασμό που έχει εκπονήσει ο ΟΛΠΑ για το λιμάνι και ότι με την υλοποίηση των δεσμεύσεων του υπουργού Υποδομών θα ανατραπεί η αίσθηση της κοινωνίας, ότι τα συνέδρια γίνονται για να γίνουν. Έτσι θα συνδεθεί το λιμάνι της Πάτρας με τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας. Θα ενταχθεί στο νέο ΣΠΕΜ (Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών) το εμπορικό τμήμα του λιμανιού το οποίο είχε απενταχθεί και θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ακόμα ότι υποστηρίζει το σχεδιασμό του υπουργείου Ενέργειας, όχι μόνο για γίνει ο σταθμός LNG στην Πάτρα, «αλλά επιτέλους για να αισθάνονται και η Αιτωλοακαρνανία και ο Πύργος ότι είναι νομοί της ίδιας Περιφέρειας που ισόρροπα θα αναπτυχθούν». Το υπουργείο Ναυτιλίας υποστηρίζει και την προσπάθεια του ΟΛΠΑ για τη δημιουργία σταθμού Logistics στην Πάτρα. «Με τέτοιες και άλλες πρωτοβουλίες του Οργανισμού το λιμάνι θα αρχίσει να παίρνει γρηγορότερη αναπτυξιακή πορεία», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.
Είπε ότι ήδη έχουν ενισχυθεί τα Λιμενικά Ταμεία της Περιφέρειας με κονδύλια και θα συνεχιστεί η διαμόρφωση έργων. Ιδιαίτερα σημείωσε ότι με το νέο νόμο 4504 νομιμοποιούνται οι λιμενικές εγκαταστάσεις και οι λιμενικές δραστηριότητες που ήταν αυθαίρετες, ώστε να αποκτήσουν τα λιμάνια την απαραίτητη αισθητική και τη δυνατότητα αξιοποίησης των πόρων τους, τους οποίους δεν μπορούσαν να αξιοποιήσουν γιατί οι εγκαταστάσεις τους ήταν αυθαίρετες. Άλλη τομή του νέου νόμου, είπε, είναι τα «ορφανά λιμάνια», τα οποία πλέον μπορούν να ενταχθούν σε Οργανισμούς Λιμένων.
Ο κ. Κουρουμπλής ανακοίνωσε ότι με τη σύμφωνη γνώμη του Περιφερειάρχη θα γίνει συνάντηση στην Αθήνα για να διαπιστωθεί ποια προβλήματα των λιμανιών μπορούν να λυθούν σύντομα ώστε να αποδεσμευτούν μεγάλες δυνατότητες λιμανιών όπως σε Κατάκωλο, Αιγιάλεια και άλλα σημεία της Περιφέρειας. Ο ΥΝΑΝΠ σημείωσε την τραγική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει η Ακτοπλοΐα και τις αλλαγές που έχουν γίνει στο Αιγαίο, καθώς και τις αλλαγές στα νησιά του Ιονίου, όπου δρομολογήθηκε η μεταξύ τους σύνδεση όπως και η σύνδεση της Πάτρας με Ιθάκη και Κεφαλονιά.
Επίσης, ο κ. Κουρουμπλής τόνισε τις μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες του λιμανιού του Αστακού, οι οποίες θα αναδειχτούν με την επίλυση των εκκρεμοτήτων για τη σύνδεση του λιμανιού με τους κεντρικούς οδικούς άξονες. Όπως είπε ο Αστακός είναι ένας γίγαντας που αν αφυπνιστεί, με την μεγάλη προίκα της ελεύθερης βιομηχανικής και εμπορικής ζώνης που διαθέτει το λιμάνι θα επιτρέψει το χαμόγελο της ανάπτυξης να αγγίξει τους ανθρώπους της περιοχής.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε τέλος ότι μετά από τρία χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ ο φόβος εγκαταλείπει την Ελλάδα, όπου εγκαθίσταται η οικονομική ασφάλεια και εμπεδώνεται η πολιτική και οικονομική σταθερότητα. «Το 2018 μπορούμε να πούμε ότι θα είναι κομβικός και σταθμός με μια νέα αναπτυξιακή προσπάθεια που θα αφορά συνολικά την κοινωνία και στο επίκεντρό της θα είναι ο πολιτικός στόχος της μείωσης των οικονομικών κοινωνικών και γεωγραφικών ανισοτήτων».